Już jutro będziemy mogli się zanurzyć w magicznej krainie Toussaint, ale jeszcze przed tym Redzi wypuszczą jeden z największych patch’ów do Wiedźmina 3.
Studio CD Project RED znowu pokazało jak słuchają graczy. Dla śmiałków dodana została możliwość skalowania poziomu przeciwników. „Cudowny przewodnik po gwincie” wreszcie pozwoli zakończyć zadanie „Pełna kolekcja kart”, bez szukania brakującej karty po ogromnym świcie gry. Zmiany również zawitały w panelu rozwoju postaci
i ekwipunku.
Najważniejsze poprawki w wersji 1.20 znajdują się poniżej:
Dodano książkę „Cudowny przewodnik po gwincie„, który po otwarciu wyświetla liczbę brakujących kart do gwinta oraz informuje, gdzie można je znaleźć. Ułatwia to odblokowanie osiągnięcia „Pełna kolekcja kart”. Tom ten można znaleźć u uczonego grającego w gwinta w prologu, lub od kupca znajdującego się przy Moście Św. Grzegorza w Novigradzie.
Dodano opcję wyświetlania nazwy ziół nad znacznikiem interakcji.
Dodano opcję włączenia doskalowania poziomu przeciwników w menu Opcje/Rozgrywka. Jeśli poprzednio przeciwnicy byli zbyt łatwi do pokonania, teraz walka będzie trudniejsza. Włączenie tej opcji nie ma wpływu na liczbę przyznawanych punktów doświadczenia, przedmioty i nagrody za zadania. Opcja ta może być wyłączona w każdym momencie, nawet w trakcie walki (Żywotność/Esencja przeciwników zostaną w pełni zregenerowane)
Dodano opcję wyłączenia automatycznego chowania i wyciągania miecza w menu Opcje/Rozgrywka.
Zwiększono szansę na znalezienie składników wypadających z potworów niezbędnych do warzenia eliksirów i odwarów na podstawie receptur alchemicznych wysokiego poziomu.
Poprawiono ekran statystyk: model Geralta może być przybliżany i oddalany.
Poprawiono wyświetlanie statystyk, by były bardziej czytelne.
Dodano nową funkcjonalność dotyczącą książek i listów, po podniesieniu można przeczytać je bez wchodzenia w panel ekwipunku (korzystając z jednego przycisku).
Wszystkie książki i zwoje znalezione przez gracza, ale nieprzeczytane, są umieszczane w ekwipunku: w przedmiotach fabularnych lub innych. Po przeczytaniu mogą być sprzedane, ich zawartość zostanie zapisana w sekcji Książki w glosariuszu.
Poprawiono wygląd panelu rozwoju postaci.
Poprawiony ekwipunek: Przedmioty zostały podzielone na dodatkowe podkategorie w swoich grupach. Odpowiednio: Broń i zbroja; Oleje, Eliksiry i bomby; Przedmioty fabularne i Inne; Jedzenie i ekwipunek dla Płotki; Rzemiosło i Alchemia. Dodatkowo wszystkie podpowiedzi wyświetlane na ekranie mogą być przeskalowane za pomocą jednego przycisku. Porównywanie przedmiotów zostało bardzo mocno ułatwione przez dodanie dodatkowego podsumowania zmian w statystykach.
Usprawniono nawigację po ekwipunku z wykorzystaniem kontrolera: miejsca zostały uporządkowane w sekcje, dzięki czemu używanie prawej gałki kontrolera umożliwia szybkie przeskakiwanie pomiędzy nimi.
Usprawniono ekran Rzemiosła u handlarzy: dodano nową opcję umożliwiającą zakup brakujących komponentów bezpośrednio z panelu Rzemiosła. Opisy są czytelniejsze, dodatkowo można zmienić wielkość opisów przedmiotów.
Panel napraw w sklepach został przebudowany: cały ekwipunek może być naprawiony za pomocą jednego przycisku
Poprawiony panel usunięcia ulepszenia w ekranie sklepu.
Poprawiono menu szybkiego dostępu, teraz może być używane w dwóch trybach: jeden z nich spowalnia czas, kiedy przycisk jest przytrzymywany, pozwalając wybrać przedmiot i potwierdza wybór odpuszczeniem przycisku. Drugi spowalnia czas po wciśnięciu i wymaga ponownego wciśnięcia przycisku, aby potwierdzić wybór.
Bełty do kuszy mogą być zmienione z menu szybkiego dostępu bez potrzeby wybierania ich w ekwipunku.
Dodano licznik pokazujący liczbę bomb i bełtów w menu szybkiego dostępu.
Poprawiono mapy regionów, dodając filtrowanie znaczników, bardziej intuicyjne znaczniki zadań oraz podgląd regionu ułatwiający nawigację.
Dodano 3 typy własnych znaczników, dzięki nim łatwiej oznacza się miejsca do odwiedzenia później.
Przebudowano pasek adrenaliny, aby lepiej pokazywał liczbę punktów oraz to, czy są gotowe do użycia.
Poprawiono wyświetlanie i zachowanie wzmocnień (buffów), teraz są wyświetlane w bardziej intuicyjny sposób. Pokazywany jest czas, procent siły, ilość, ładunki albo czas utrzymywania się (w zależności od wzmocnienia). Ikony wzmocnienia będą mrugać około 10 sekund przed końcem. Dla zwiększenia czytelności nazwy oraz dokładne czasy wszystkich efektów są pokazane tylko w menu szybkiego dostępu.
Zmieniono ikony odwarów, dzięki czemu łatwiej je rozróżnić.
Zmieniono ikony olejów, dzięki czemu łatwiej je rozróżnić.
Zmieniono ikony kart do Gwinta w sklepie, dzięki czemu można łatwiej rozpoznać, do ktorej frakcji należą.
Zmieniono ikony dla mutagenów.
Dodano funkcje podglądu wyglądu ekwipunku Geralta, nawet jeśli wymagany poziom sprzętu jest wyższy.
Poprawiono sortowanie w Dzienniku: zakładka z aktywnymi zadaniami jest zawsze otwarta, a aktualnie śledzone zadanie jest zawsze na górze.
Poprawiono wygląd przedmiotów powiązanych z zadaniami: przedmioty z dodatków
Serca z Kamienia oraz Krew i Wino są oznaczane odpowiednio niebieskim i czerwonym wykrzyknikiem.
Warto wspomnieć, że upade jest dostępny dla każdego posiadacza podstawowej wersji gry. Która zmiana najbardziej przypadła Wam do gustu?