Głównie poruszę w tym newsie zagadnienia walki i kustomizacji, a jako, że często zaglądam na GameInformera, który jest chyba patronatem (czy coś w ten deseń, bo mają osobną podstronę poświęcona nowemu Spider Manowi i na bieżąco zamieszczają o nim informacje) tej najnowszej odsłony, to miałem wgląd w filmik, który jest dostępny pod tym adresem.
Na wyżej wspomnianym filmiku Bryan Intihar, dyrektor kreatywny gry, udziela nam informacji o systemie walki i kilku innych rzeczach, które uświadczymy w najnowszej produkcji o Człowieku Pająku. Zaznacza, że twórcy wzięli pod uwagę jego młody wiek i nałożyli nacisk na akrobatykę i to, żeby gracz, który gra w grę i łamie żebra złoczyncom, miał poczucie flow, co mi się, rzecz jasna, skojarzyło z świetną serią o Batmanie, gdzie system walki opierał się na podobnej idei.
Sama walka wygląda prześlicznie – faktycznie, wykorzystywana jest akrobatyka – Spidey skacze, robi uniki, używa pajęczyn, jest cały czas w ruchu. Dodając do tego wykorzystanie gadżetów i co najważniejsze – otoczenia!, daje to mieszankę wybuchową i napawa mnie optymizmem. Jest to też ślicznie upłynnione.
Gadżetów będzie kilka i będzie można je wybierać z interfejsu kołowego, który widzieliśmy już chociażby w Wiedźminie. Mamy bombki, mamy takie specjalne „rapidowe” (czyli bardzo szybkie) pajęczyny i kilka innych, pomysłowych tworów. Boję się tylko, żeby sterowanie było na tyle dobrze zrobione, żeby to wszystko było intuicyjne i łatwe w użyciu.
Ostatnią rzeczą, a co jest czymś, czego nie było w poprzednich grach, jest fakt, że będziemy mogli przebierać i modyfikować stroje naszego bohatera. Jest to tyle fajne, że każdy będzie miał swojego własnego i zmodyfikowanego „pod siebie” Człowieka Pająka, ale z drugiej strony, może to odebrać charakterność bądź co bądź, kultowego już stroju.
Ja, po obejrzeniu tego materiału jestem niezwykle dobrze „ustawiony” pod tę grę. Jest to na razie wersja alpha, ale jest już dynamicznie, szybko i płynnie. I tak właśnie powinno być, jeżeli chodzi o walkę.