W zasypie wieści z gamingowego świata, główną rolę odgrywają w ostatnich dniach dwie gry (PUBG i Fortnite), na których temat każdy skrawek informacji jest niesamowicie ważny i natychmiastowo nagłaśniany. Zdarzają się jednak wieści rzeczywiście warte napisania kilku zdań na ich temat, jak na przykład najnowszy hotfix do drugiej z wymienionych produkcji, który przynosi balansowi potyczek wiele dobrego.
Najważniejsza zmiana dotyczy ostatnio wprowadzonej i, od samego początku istnienia, kontrowersyjnej broni, jaką jest rakietnica ze zdalnie sterowanymi pociskami. Epic również uznał ogromną przewagę tej broni w potyczkach (przede wszystkim drużynowych) i postanowił ją wycofać aż do odwołania. Nic dziwnego, bo broń rzeczywiście zachwiała balans rozgrywki, pozwalając przeniknąć do fortyfikacji wroga bez wychylania nosa zza swojej własnej i tym samym obrócić w pył fortecę oponenta w ułamku sekundy. Zobaczcie zresztą sami, co wyczyniali z marcową nowością co bardziej uzdolnieni gracze (via Twitch Moments):
Nowy patch przynosi również inne zmiany. Wraz z jego zaaplikowaniem, nastąpi tymczasowe wyłączenie wydłużonego czasu zmiany broni dla snajperki oraz kuszy, aby uczynić te bronie bardziej fair w stosunku do innych i przygotować grunt pod kolejne zmiany związane z opóźnieniami przy przełączaniu uzbrojenia, a właściwie z ich brakiem. Epic zapowiada również naprawę błędu, w związku z którym przy szybkim budowaniu schodków, gracze budujący oddawali przypadkowe strzały w swoje budowle. Całe patch notes i zapowiedzi kolejnych poprawek można przeczytać w oficjalnym oświadczeniu studia na Reddicie. Warto jeszcze zaznaczyć, że zapowiadany na zeszły tydzień i bardzo oczekiwany tryb 50v50 trafia do gry dziś, ze względu na problemy z serwerami gry, które deweloper jednak wynagrodził graczom darując im przedmioty i V-dolce.
Jak widać i słychać – w świecie battle royale nie ma na tę chwilę momentu wytchnienia. Studia prowadzą prawdziwy wyścig zbrojeń, by ich produkty przyciągnęły jak największą liczbę graczy. Nam pozostaje tylko się cieszyć, bo dzięki prześciganiu się w postępach otrzymujemy dopracowane w najmniejszych szczegółach, na bieżąco poprawiane i bardzo grywalne produkcje. I dostajemy ich również coraz więcej.