Firma Razer poinformowała dzisiaj o rozpoczęciu współpracy z Tencent Holdings Limited („Tencent”), czołowym dostawcą usług internetowych o wartości dodanej w Chinach. Współpraca ma pozwolić na przeniesienie mobilnej rozgrywki na jeszcze wyższy poziom.
Obie firmy skorzystają ze swoich mocnych stron, aby obsłużyć 2,4 miliarda aktywnych graczy na świecie i poszerzyć możliwości sprzętu, oprogramowania i usług mobilnych. Tencent to światowy wydawca popularnych hitów mobilnych, takich jak PUBG Mobile oraz Honor of Kings (na innych rynkach znany również jako Arena of Valor).
W 2017 roku Razer przedstawił pierwszy na świecie smartfon przeznaczony do gier, tworząc tym samym zupełnie nową kategorię smartfonów gamingowych. W jego ślady szybko poszły inne firmy, prezentując podobne urządzenia. Obecnie strategia Razera związana z grami mobilnymi wchodzi na wyższy poziom, skupiając się na ekosystemowym podejściu do tego segmentu rynku.
Tencent będzie ściśle współpracować z Razerem nad optymalizacją swoich gier pod kątem urządzeń Razera, włączając w to smartfon Phone oraz akcesoria mobilne takie, jak kontrolery do urządzeń tego typu zaprojektowane przez Razera.
Obie firmy będą wspólnie pracować nad optymalizacją gier mobilnych Tencenta pod oprogramowanie mobilne Razera oraz aplikację Razer Cortex (na Androida), służącej jako wszechstronne narzędzie do uruchomiania gier mobilnych, które optymalizuje przy tym wydajność gier, poleca najnowsze tytuły, rekomenduje najlepsze oferty, a także pozwala na zarządzenie grami z jednego miejsca.
Obie firmy będą również badać możliwości wykorzystania technologii Razera w grach mobilnych Tencenta. Dotyczy to m.in. systemu oświetlenia Chroma RGB oraz THX Spatial Audio.
W ramach współpracy Tencent i Razer przeanalizują również dodatkowe możliwości monetyzacji gier mobilnych np. poprzez integrację usług Razer i wiele innych. „Segment gier mobilnych rośnie w niesamowitym tempie, a my, jako Razer, jesteśmy przygotowani na bycie liderem w tym obszarze. Pracowaliśmy z Tencentem od 2008 roku i cieszymy się, że możemy teraz nawiązać z nimi bliższą współpracę, aby wspólnie stanąć na czele przyszłych innowacji” – powiedział Min-Liang Tan, współzałożyciel i CEO Razera. „Dzięki połączeniu naszych mocnych stron mamy zamiar naładować energią przemysł gier mobilnych”.