Od zapowiedzi wprowadzenia marki Pokémon w mobilny świat rozszerzonej rzeczywistości minęło już ponad pół roku, jednak do tej pory producenci gry czyli The Pokémon Company wraz z Nintendo oraz firmą Niantic nie zdradzili za wiele. Wraz ze zbliżającym się przewidywanym okresem premiery, twórcy zaczynają ujawniać pierwsze informacje dotyczące tego tytułu.
Pokémon GO, bo o tej grze mowa, ma pozwolić nam przenieść świat Pokémon do naszego realnego otoczenia dzięki zastosowaniu technologii RZECZYWISTOŚCI ROZSZERZONEJ (eng. Extended Reality). By przybliżyć Wam zamysł przypominamy zwiastun z września ubiegłego roku.
Naszym celem będzie eksploracja świata, która prowadzić ma do chwytania pokemonów i powiększania naszej kolekcji. Złapane okazy będziemy trenowali, by czynić je coraz silniejszymi, a ich moc wykorzystamy w walce z innymi trenerami. Kiedy tylko znajdziemy się blisko jakiegoś pokemona, aplikacja poinformuje nas wibracją, że pora się nią zainteresować. W ten sposób będziemy rozwijali nie tylko naszych podopiecznych, ale i naszą postać trenera, która wraz z postępem w grze będzie awansowała na coraz wyższe poziomy pozwalając nam chwytać lepsze i silniejsze pokemony oraz wykorzystywać potężniejsze przedmioty.
Do łapania pokemonów będziemy wykorzystywać – zgodnie z kanonem cyklu – Pokéballe, czyli specjalne kule… a zresztą przecież każdy wie o czym mowa. W grze dostępne będą różne poziomy piłek wyróżniające się różną skutecznością działania, które zdobywać będziemy w różnych ważnych/widowiskowych lokacjach miejscowości, po których się poruszamy.
Gracze będą mogli dołączyć do jednego z trzech konkurujących ze sobą ugrupowań, które walczyć będą o kontrolę nad Salami Gimnastycznymi znanymi z serii. Do potyczki będziemy mogli przydzielić tylko jednego wybranego pokemona, dlatego warto będzie połączyć siły z innymi użytkownikami, by zwiększyć nasze szanse w starciu.
Premiera Pokémon GO zapowiadana jest na drugą połowę roku 2016 na urządzeniach z systemem iOS oraz Android. Dokładna data udostępnienia aplikacji nie jest jeszcze znana. Jeżeli chodzi o ewentualną cenę produkcji – produkcja będzie udostępniona w systemie bezpłatnym z opcjonalnymi mikropłatnościami (zapewne lepsze Pokéballe lub przedmioty użytkowe). Pozostaje czekać!