Środa, dzień… środka tygodnia, a więc weekend coraz bliżej, ale newsów ze świata nam na szczęście nie brakuje. W dzisiejszej dawce między innymi grupa nowych milionerów, chiński program kosmiczny na Parze czy buntownicy na tygodniowych wczasach. Zapraszam do lektury.
Riot robi sobie przerwę
Przez wielu wakacje są okresem do nadrobienia tytułów, na które nie mieli okazji wcześniej. Twórcy z Riot Games uznali słusznie, że oni również zasługują na odpoczynek w tym czasie i zawiesili działalność na tydzień. W obliczu rosnących problemów związanych z crunchem, który dotyka coraz więcej deweloperów, w pełni szanujemy tą decyzję. Miejmy nadzieję, że obudzi to w deweloperach nowe pokłady kreatywności i po powrocie dostaniemy tony interesującej zawartości.
75 milionów stawia na Warzone
Activision ma powody do zadowolenia. Nie dość, że osiąga przychody wyższe, niż zakładano, to wydane niespełna 5 miesięcy temu Call of Duty: Warzone przyciągnęło przed ekrany konsol i komputerów już 75 milionów graczy. Jest to wzrost o 15 milionów w stosunku do maja, a więc można zauważyć spadek dynamiki przyrostu. Nie zmienia to faktu, że wynik jest godny pozazdroszczenia. Czy Warzone sięgnie po mityczne 100 milionów? Czas pokaże.
Sukces Fall Guys zaskoczył nawet twórców
When we say Fall Guys is experiencing a lot of traffic…
We had over 1.5 million new players in the first 24 hours!
????
We’re working on our first patch for the game, listening to ALL of your feedback and ideas, and are super grateful to everyone who’s supported so far! ❤️ pic.twitter.com/OpD714xu26
— Fall Guys ???? (@FallGuysGame) August 5, 2020
Na oficjalnym koncie gry na Twitterze pojawiła się informacja o niebywałym sukcesie produkcji. W ciągu zaledwie pierwszych 24 godzin w tytuł zagrało 1,5 miliona osób! Twórcy mają powód do domu, ale jak się okazuje, nie obyło się bez problemów. Ogromne zainteresowanie zaskoczyło deweloperów, przez co padły serwery gry. Nawet wtedy, gdy próbowano po cichu je wskrzesić, to nie wytrzymały momentalnego naporu 100 tysięcy wejść.
Drobne poprawki na Steamie
We’ve fixed an issue where the Steam client wasn’t displaying ownership correctly for some games.
You may need to restart your Steam client for the changes to take effect. Apologies for the disruption!
— Steam (@Steam) August 5, 2020
Nikogo nie powinno dziwić, że Valve na bieżąco monitoruje swoją platformę do gier, wprowadzając poprawki, które mają nam ułatwić i/lub uprzyjemnić korzystanie z niej. Zdarzają się również zmiany mniejsze, a ta powinna ucieszyć najbardziej osoby nieznoszące nieporządku. Skończyły się bowiem problemy z wyświetlaniem stanu własności niektórych tytułów. Mała rzecz a cieszy.
Gratka dla fanów realistycznych strzelanek
Od wczoraj w serwisie Humble Bundle jest dostępna nowa paczka gier, tym razem od twórców z Bohemia Interactive. Zestaw podzielono na 4 stopnie, które w chwili pisania kosztują odpowiednio 0,87 €, 12,66 €, 17,50 € i 26 €. Próg trzeci zawierający 4 dodatki do gry Arma III wydaje się być oczywistym wyborem, ponieważ podstawowa wersja gry znajduje się w progu drugim. Jednak jeśli zdecydujecie się zainwestować w najdroższą opcję, to otrzymacie oprócz tego paranormalny dodatek do wspomnianej produkcji i szalenie popularne DayZ.
GreedFall przebija bańkę
GreedFall has sold over one million copies worldwide. Teer Fradee has been welcoming a lot of new Renaigse!
Thank you so much for making the journey this incredible ???? pic.twitter.com/OXT1ZQ3YlF
— GreedFall (@greedfall) August 5, 2020
Choć nie jest to sukces równie spektakularny, jak te wspomniane wcześniej, to GreedFall od studia Spiders doczekało się swojego pierwszego miliona. Powód do radości tym większy, że gra borykała się z wieloma mniejszymi i większymi błędami od początku istnienia. Jednak jak widać, podobnie do Gothica czy Risena, z którymi była wielokrotnie porównywana, i ta produkcja odnalazła wierne grono fanów gotowych pokochać ją mimo wad.
Shin Megami Tensei V bliżej niż myślimy?
O dacie premiery zapowiedzianego jakiś czas temu Shin Megami Tensei V wiedzieliśmy tylko tyle, że będzie w roku 2021, a więc nic konkretnego. Okazuje się, iż prawdopodobnie będziemy mogli spodziewać się go wcześniej niż później. Z opublikowanego przez Segę raportu finansowego wynika bowiem, że SMT V miałby się ukazać jeszcze w pierwszym kwartale 2021 roku. Nadal nie jest to konkret, ale 3 miesiące to już mniejsze okienko niż cały rok.
W kosmosie nikt nie usłyszy wystrzału
Jeśli z jakiegoś powodu z łezką w oku wspominacie kosmiczny epizod z Call of Duty: Ghosts, to chińskie studio Surgical Scalpels może mieć produkcję dla was. Na Steam pojawiła się właśnie ich gra BOUNDARY (znaczki z chińskiego alfabetu, od których zaczyna się tytuł, pozwolę sobie ominąć, bo nie chcę nic popsuć), która ma być drużynowym shooterem w stanie nieważkości. Choć tytułu nie można jeszcze oficjalnie zakupić, to premiery powinniśmy się spodziewać w niedalekiej przyszłości. Czas pokaże, czy intrygujący pomysł na rozgrywkę przyciągnie przed ekrany tłumy.
Działo się dziś sporo, o czym możecie przeczytać również w pozostałych newsach na naszym portalu, a ja jak zwykle życzę sobie i wam, aby kolejny dzień był równie obfitujący w interesujące wieści ze świata. Do zobaczenia przy kolejnej porcji newsów.