Nostalgiczny Jazz Jackrabbit, legendarny Unreal Tournament i wiele innych hitów – Epic Games zbudowało swoją reputację na grach przeznaczonych na PeCety. W ostatnich latach jednak zaczęli faworyzować konsole. Dlaczego? Tim Sweeney, założyciel firmy, tłumaczy.
W wywiadzie dla magazynu Glixel Sweeney stwierdził, że mimo solidnej reputacji Epic Games w dziedzinie gier na komputery osobiste, skupienie się na ich tworzeniu na konsole było dobrą decyzją. Wśród czynników przemawiających przeciwko pecetom wymienia między innymi powszechne piractwo, które odbiera zyski twórcom gier.
Innym istotnym czynnikiem mają być możliwości konsol w porównaniu do klasycznych pecetów. Rynek komputerów osobistych nie rozwijał się w tempie odpowiednim dla skali gier, które chcieliśmy tworzyć. Chcieliśmy robić takie gry jak Gears of War. – tłumaczy założyciel Epic Games. Stąd ich skupienie na rynku konsol w latach 2006–2012, które zwróciło się w postaci milionowych zysków i sześciu milionach sprzedanych egzemplarzy Gears of War.
Epic Games jednak wraca na rynek PC. Miejmy nadzieję, że na dłużej i że warunki tworzenia gier na klasyczne komputery nie zniechęcą ponownie firmy.