Half-Life: Alyx to na tę chwilę jeden z największych tytułów dostępnych wyłącznie na VR, a już teraz Valve pozwolił graczom na coś więcej, niż tylko grę – oficjalne narzędzia do modowania są już dostępne!
Valve jest znany z udostępniania graczom rozwiniętych narzędzi do modowania ich gier – to była tylko kwestia czasu, zanim najnowszy tytuł z serii Half-Life również je otrzyma. Z newsa umieszczonego na Steamie możemy dowiedzieć się szczegółów o udostępnionych narzędziach. Moderzy mogą jak na razie skorzystać z następujących funkcji:
- Hammer – najnowsza wersja edytora poziomów Source 2.
- Material Editor – narzędzie do tworzenia materiałów w Source 2.
- ModelDoc – narzędzie do wyświetlania, edytowania i kompilacji modeli z animacją, kolizją oraz innymi gameplayowymi atrybutami.
- AnimGraph – narzędzie do animacji używane do tworzenia skomplikowanych animacji.
- Particle Editor – do tworzenia nowych efektów cząstkowych.
- Subrect Editor – do tworzenia tzw. smart texture sheets (znanych również jako hotspoty).
- Source Filmmaker – narzędzie do renderowania cinematiców oraz tworzenia animacji w Source 2.
Jak na razie dostępna jest wersja beta wszystkich narzędzi. Valve obiecuje, że będą na bieżąco poprawiać i dodawać nowe funkcje. Dokumentacja dotycząca narzędzi nie jest jeszcze skończona, ale jest już dostępna pod tym adresem.
Oprócz narzędzi do modowania, Valve zadbało również o dodanie supportu dla Linuxa przy pomocy Vulkan API oraz naprawiło parę drobnych problemów dotyczących optymalizacji gry.
Bez względu na to, czy jesteś zainteresowany modowaniem, czy nie, publikacja tych narzędzi to kolejny dobry powód na zaopatrzenie się w headset do VR oraz kopię gry – z pewnością niedługo zobaczymy skomplikowane i ciekawe mody bazujące właśnie na Half-Life: Alyx.