Godfall to nowa gra RPG z elementami lootingu, osadzona w klimacie high fantasy i tworzona przez studio Counterplay Games. W Godfall gracze będą mieli szansę powstrzymać koniec świata samotnie lub z dwoma innymi graczami.
Pomimo tego, że Godfall w dużej mierze opiera się na modelu gier typu loot shooter (takich, jak Destiny czy Tom Clancy’s The Division), to tytuł ten skupia się bardziej na walce wręcz i jest określany jako looter-slasher. W najnowszych wypowiedziach dyrektor techniczny Richard Heyne odpowiedział m.in. na pytania dotyczące contentu w Godfall, przede wszystkim, czy tytuł ten będzie trzymał się modelu gry jako usługi. Z wypowiedzi Heyne’a wynika, że Godfall będzie posiadał kampanię główną z konkretnym zakończeniem, ale twórcy gry zapewniają, że przejście kampanii nie oznacza, iż gracze będą musieli porzucić ten tytuł. Po pokonaniu Macrosa, głównego złoczyńcy, gracze będą mogli wrócić do świata Godfall i spróbować swoich sił w nowych misjach i wyzwaniach. Heyne podkreśla jednak, że Godfall nie będzie posiadać żadnych mikrotransakcji, co z pewnością odróżnia tytuł od innych gier tego typu.
Godfall było pierwszą grą zapowiedzianą na PlayStation 5. Premiera odbędzie się już pod koniec tego roku na PC oraz PS5.