Znany z ogromnego odrzutu i rozrzutu pocisków, karabin maszynowy otrzyma już niedługo kolejną poprawkę w jego działaniu.
Głównym celem Valve jest, aby broń była użyteczna w grze jako narzędzie supporta, a dokładniej docelowe wsparcie ogniowe drużyny, podczas określonych sytuacji. Wprowadzone poprawki przedstawiają się tak:
Negev będzie tańszy,
Seria kilku pocisków stanie się bardziej użyteczna (przynajmniej na krótkim i średnim dystansie),
„Strumień” skupionych naboi rozpocznie się troszkę szybciej, od chwili naciśnięcia spustu,
Pochłanianie pancerza przez pociski zostanie zmniejszone – trafienie w głowę, nawet w hełmie, nie będzie już zatem zabójcze,
Prędkość poruszania się podczas strzelania zostanie zmniejszona o połowę.
W przypadku gry takiej jak Counter Strike: Global Offensive, liczy się praktycznie każdy szczegół w działaniu poszczególnych elementów. Ma to za zadanie dostosowywanie gry, praktycznie od zawsze, do e-sportu – w tej dziedzinie liczy się bardzo dobra przejrzystość i przewidywalność produkcji, aby grały przede wszystkim umiejętności graczy, a nie wykorzystywane błędy oraz glitche. Mimo niezmiennej od lat formuły, Valve na bieżąco wprowadza poprawki do CS:GO, które mają za zadanie utrzymać balans rozgrywki oraz poprawić jej odbiór zarówno u graczy, jak i u widzów. Ze względu na ogromną popularność oraz zastosowanie gry, drobne i większe modyfikacje są wręcz konieczne.
Zmiana dla słynnej „krowy” zostanie wprowadzona na dniach. W tym momencie, ze zmodyfikowanego karabinu, możemy postrzelać na publicznym serwerze beta gry.