„Po raz pierwszy w historii RPG-ów odwzorowaliśmy średniowieczną, wiejską Polskę – lokalną architekturę i strukturę.” — tak opisuje Wiedźmina 3 Marcin Iwiński, założyciel CDProjektu w wywiadzie dla magazynu Glixel.
Długa rozmowa dostępna w języku angielskim obnaża historię CDProjektu (zaczynali od sprzedaży gier na drogich wówczas płytach CD), porusza temat dzikiego kapitalizmu po upadku ZSSR-u i opowiada trochę o samej grze, wyjaśniając niektóre jej aspekty, jak np. stosunki seksualne między postaciami.
Iwiński zdradza także, że tworząc krajobrazy świata gry, wzorowali się między innymi na średniowiecznej Polsce, której tak bardzo brakuje we wszelkiego rodzaju RPG-ach. Ewenementem jest także ciche wyznanie Iwińskiego o tym, że założyciele studia nie mieli pojęcia, jak tworzyć gry.
Lektura zdecydowanie warta polecenia. A nuż ten przykład historii „od zera do bohatera” Was zainspiruje do stworzenia czegoś własnego?