Podczas pokazu PC Gaming Show zaprezentowany został zwiastun remake’u pierwszej części Mafii, który, po niezbyt ciepło przyjętym remasterze dwójki, na nowo wzbudził wśród fanów serii nadzieję na udane odświeżenie tytułu. Do tej pory nie znaliśmy wielu szczegółów dotyczących nadchodzącej produkcji, jednak Haden Blackman, szef i dyrektor kreatywny 2K, w wywiadzie dla portalu USgamer zdradził kilka informacji w sprawie zmian, jakie wprowadzili w Mafii: Edycji Ostatecznej.
Blackman zdradził, iż na pomysł o odświeżeniu pierwszej części Mafii wpadł kilka miesięcy po wydaniu DLC do trzeciej odsłony serii. W procesie tworzenia gry dla niego oraz pracowników Hangar 13 istotne było, by wykorzystać doświadczenie zdobyte podczas pracy nad „trójką” w taki sposób, by remake był wciąż zgodny z duchem pierwowzoru przy jednoczesnym czerpaniu z oferowanych obecnie technologi, mechanik rozgrywki oraz storytellingu.
Pierwszą ze zmian, jaką wprowadzili twórcy, jest rozszerzenie wątku Sarah, ukochanej głównego bohatera. Zdali sobie bowiem sprawę, iż Tommy Angelo robi wszystko, by móc zadbać o swoją rodzinę, istotne jest więc, żeby gracze mogli poznać bliżej osobę, którą protagonista chce ochronić za wszelką cenę. Rozbudowany zostanie również wątek Sama i Pauliego, przyjaciół Angelo.
By móc przybliżyć graczom konflikt pomiędzy rodzinami Salieri i Morello, twórcy przeanalizowali wszystkie misje w grze, a następnie część z nich zmodyfikowali lub rozszerzyli o dodatkowe elementy, które pozwolą lepiej zrozumieć zarzewie konfliktu. Ograniczono również liczbę powtarzalnych misji pobocznych w stylu „pójdź, znajdź, przynieś” krytykowanych po premierze Mafii III.
Kolejny element, jakim uzupełniono remake, to możliwość zmiany podejścia policji – jeżeli chcesz cieszyć się fabułą bez konieczności ciągłego wymykania się stróżom prawa po przejechaniu na czerwonym świetle, możesz wybrać opcję, w której policja nie będzie zwracała uwagi na drobne wykroczenia. W wywiadzie Blackman zdradził, iż w remake’u powróci znany z trzeciej odsłony system osłon oraz mechaniki strzelanin wykorzystane w ostatniej części serii. Dyrektor kreatywny podkreśla, że „liczy się każda kula”, jednakże twórcy wzięli pod uwagę różnice pomiędzy Lincolnem Clayem, byłym żołnierzem, a Tommym Angelo – taksówkarzem.
Tak jak w przypadku Mafii III, podczas sterowania pojazdem będziemy mogli wybrać jeden z dwóch dostępnych trybów: znany z pierwowzoru tryb symulacyjny oraz tryb nazywany przez twórców „bardziej przystępnym”, który ułatwi rozgrywkę graczom niezaznajomionymi z mechanikami gry. Nowością będzie również możliwość poruszania się po Lost Heaven na motocyklu.
Premiera gry Mafia: Edycja Ostateczna odbędzie się 28 sierpnia, tytuł dostępny będzie zaś na PC, Xbox One oraz PlayStation 4.