Czy możliwe jest stworzenie konwentu, który odbędzie się nie na żywo, lecz w sieci? Okazuje się, że ktoś zamierza spróbować i zorganizować konwent prowadzony w całości… Na platformie Steam!
LudoNarraCon jest konwentem, który nakierowany jest głównie na gry narratywistyczne, czyli takie, w których to fabuła jest najważniejszą osią gry. W takich produkcjach często jest ona ważniejsza nawet niż sam gameplay. Za dobry przykład może posłużyć tutaj produkcja studia Failbetter (które zresztą będzie uczestniczyć w konwencie), Sunless Sky.
Sama forma prowadzenia konwentu przez Steam może być problematyczna, ale została dobrze zaplanowana. Wszystko opiera się na technologii streamingu oraz chat roomach, w których będzie można porozmawiać z twórcami gier, oraz innymi uczestnikami imprezy. Może dla kogoś to nie jest oczywiste, więc dodam, że cała zabawa jest w pełni darmowa!
Podczas spotkań uczestnicy będą mogli zagrać w dema wystawionych gier, posłuchać wywiadów z twórcami czy brać udział w wykładach dotyczących gier oraz procesu ich tworzenia. Dodatkowo każda wystawiona gra będzie dostępna ze specjalną zniżką, dostępną wyłącznie dla uczestników.
LudoNarraCon odbędzie się 10-13 maja 2019 roku. Każdy, kto jest zainteresowany, może doczytać więcej informacji na ich oficjalnej stronie.
Myślę, że warto uczestniczyć w tego rodzaju konwencie. Być może właśnie tworzy się całkiem nowy rodzaj growych imprez, który w przyszłości zdominuje standardowe eventy? Szkoda byłoby wtedy przegapić, pierwszy taki event na świecie!