Niesamowite posunięcie ze strony Techlandu – podczas trwającej właśnie konferencji Microsoftu, studio ujawniło coś czego nie spodziewał się chyba nikt. Panie i Panowie, Dying Light 2 nadchodzi!
Sukcesor polskiego hitu z 2015 roku to zdecydowanie jedna z największych niespodzianek tegorocznego E3. Strzałem z shotgun’a otrzymaliśmy trailer produkcji oraz jedne z pierwszych fragmentów gameplayu z komentarzem. Nie przedłużając, zapraszamy do oglądania oficjalnego zwiastuna:
DL 2 to bezpośrednia kontynuacja historii z jedynki – rozgrywa się 15 lat po „upadku” miasta. Tym razem sprawy mają się inaczej – ludzkość walczy o każdy skrawek ziemi, jedzenia i wody. Bieda nie oszczędza nikogo, co doprowadza do podziałów skraju społeczeństwa w gnijącym mieście. Dying Light 2 położy większy nacisk na fabułę niż część pierwsza – w grze pojawią się moralne wybory, które ukształtują miasto wedle naszych decyzji. Przykładem, który zaprezentowano na E3 było zadanie, w którym bohater musiał zadecydować, czy zakończyć działanie ludzi ograniczających dostęp do wody w mieście, czy może sprzymierzyć się z nikczemną szajką. Pierwszy wybór skutkował deficytem życiodajnego płynu w całej aglomeracji i zrobieniem z niego towaru na współczesną wagę złota, jak również pojawieniem się niebezpiecznych grup próbujących własnoręcznie przywrócić potrzebny porządek i podział. Drugi wybór natomiast oznaczał udostępnienie wody wszystkim obywatelom, co przełożyło się na poprawę jakości życia wśród mieszkańców, ale sprawiło też, że wydatek wody rósł nieprzerwanie. Widać, że Techland wyciągnął wnioski z pierwszej części i zamierza nas uraczyć czymś dużo bardziej ambitnym w tej kwestii. Nad procesem twórczym, oprócz naszych rodaków, czuwa jedna z największych osób branży i jeden z najbardziej utalentowanych projektantów gier – sam Chris Avellone, który zresztą prowadził całą dzisiejszą prezentację. Zapraszamy do obejrzenia pierwszego gameplayu z DL2:
Do wszystkich opisanych wyżej elementów dołącza ulepszony system parkouru, integralnej części (teraz już) franczyzy, nowy oręż do wykorzystania podczas rozgrywki oraz nocna aktywność nadgniłych niemilców. Nie ujawniono jednak nic związanego z datą premiery gry – wybaczamy jednak, bo wciąż nie opuściły nas emocje po pierwszej prezentacji.
Pokaz Microsoftu to doskonały kandydat na najlepszą prezentację targów. Nie mówmy jednak hop – there’s more to come. A tymczasem – Good Night, and Good Luck!
Komentarze
About the Author
PONIŻEJ WYHACZYSZ NAJNOWSZE ARTYKUŁY Z KATEGORII
Among Us – kiedy nowa mapa The Airship trafi do gry?
~ Jacek Lisiecki | 1 lutego 2021
Informacje o nadchodzącej do Among Us nowej mapie o nazwie The Airship już od blisko dwóch miesięcy obiegają Internet, a jej produkcja trwa przynajmniej od września minionego roku. Jeżeli zastanawiacie się kiedy deweloperzy ze studia InnerSloth w końcu pozwolą nam pobiegać po pokładzie tytułowego sterowca, to w tym artykule przygotowaliśmy dla Was zbiór najważniejszych i […]
Biomutant z datą premiery i trzema różnymi edycjami gry
~ Dorota Żak | 27 stycznia 2021
Ogłoszony w 2017 roku Biomutant, klimatyczny postapokaliptyczny RPG, od początku zapowiadał się ciekawie. Przyszło nam jednak chwilę poczekać na datę premiery, która została właśnie ogłoszona. Biomutant określany jest mianem RPG-a, którego akcja rozgrywa się w postapokaliptycznym świecie, zamieszkanym przez przypominające ludzi zwierzęta i roboty. Choć twórcy gry zwracają na baśniowy aspekt opowieści, nie jest to […]
Celeste Classic otrzymuje sequel stworzony w 3 dni
~ Dorota Żak | 26 stycznia 2021
Czy w trzy dni da się stworzyć sympatyczną grę? Jak najbardziej. Wystarczy wziąć przykład z Matt Makes Games, który właśnie w takim czasie stworzył Celeste 2: Lani’s Trek. Z okazji wypadającej w tym roku trzeciej rocznicy wydania gry Celeste jej twórcy postanowili zaskoczyć graczy miłym prezentem. Chociaż podobno sami kiedyś oświadczyli, że tytuł z 2018 […]