Najnowszy AC, zanim został zaprezentowany, zdążył wycieknąć przynajmniej klika razy, ale nie zdołało to wcale ubliżyć skali oficjalnej zapowiedzi gry. To ostatnie, uprzednio tylko teasowane, nastąpiło podczas tegorocznej konferencji Ubisoftu na E3.
Od chwili prezentacji, materiału nazbierało się na pęczki. Zacząć należy od potwierdzenia plotek – najnowsza odsłona ikonicznej serii rzeczywiście rozegra się w starożytnej Grecji, a pogłoski o rozbudowie systemów RPG w grze nie były tylko czczym gadaniem. Zanim jednak przejdę do omówienia szczegółów na temat nowej produkcji, zapraszam do obejrzenia należycie pompatycznego trailera gry:
Kwestia fabularna to ponownie mieszanka historyczno-fantastyczna. Kolejna odsłona trafi w ramy czasowe pierwszej wojny peloponeskiej – znów możemy liczyć na szczegółowe odwzorowanie świata i jego elementów (również postaci) z zamierzchłych czasów, które przyjdzie nam zwiedzić. Jeżeli zaś mowa o abstrakcji: główny bohater dzierżył będzie artefakt zwany Włócznią Leonidasa, który przyda mu nadludzkich zdolności i pomoże w długiej, pełnej niebezpieczeństw realnych i tych mniej, podróży. Tym razem, od początku przygody, zwiedzających będziemy mieli dwoje – zdecydujemy, czy pokierujemy Alexiosem czy Kassandrą. Obie postaci będą miały tą samą linię fabularną, wzbogaconą tym razem o dialogi i decyzje wpływające na fabułę oraz, uwaga, opcje romansowe w różnych, zależnych od preferencji konfiguracjach.
Powraca jeden z najbardziej interesujących elementów niekończącej się assassyńskiej telenoweli – bitwy morskie. W ulepszonym systemie odnajdziemy sporo znanych i lubianych mechanik jak customizacja własnej łajby i werbunek załogi według upodobań. Kolejna epoka historyczna to naturalnie inne technologie, wpływające zarówno na podróż jak i przebieg bitew morskich.
Większość nowych oraz odnowionych elementów rozgrywki obejrzeć można na jednej z pierwszych jej prezentacji. Gameplay z komentarzem pokazuje i omawia wszelkie istotne szczegóły:
Oczywiście grzechem byłoby nie przedstawić również dostępnego gameplayu z bitew morskich, którego nie ominęło jednak kilka zgrzytów w wydajności. 45-minutowy materiał udostępnia Polygon:
I na koniec: ciekawą i zarazem obiecującą wiadomością jest oświadczenie dewelopera o podtrzymaniu decyzji o rezygnacji z corocznego cyklu wydawniczego serii AC. Ma to na celu zagwarantowanie graczom wysokiej jakości kolejnych odsłon Assassin’s Creed. Zaprezentowany podczas targów Odyssey to 3-letni efekt pracy kanadyjskiej odnogi studia i zarazem potwierdzenie, że rozwój franczyzy zmierza tylko ku lepszemu.
Gra ma ukazać się jeszcze w tym roku, na PC, PS4 oraz Xboksie One, również podbita do rozdzielczości 4K na mocniejszych wersjach wszystkich platform. Dostępne są już preordery, wersji gry jest aż 7 – każda z nich różni się ceną oraz oferowaną zawartością, szczegóły do wglądu w Ubisoft Store.