Któż choć raz nie grał w kultowego Gothica! Dzieło Piranha Bytes lata temu zaskarbiło sobie serca graczy i obecnie stanowi swego rodzaju pozycję obowiązkową dla wszystkich fanów RPG w naszym regionie. I chociaż widoki na oficjalną kontynuację nie wyglądają najlepiej, seria bynajmniej nie umarła. Świadczyć może o tym ambitny polski projekt o nazwie Dzieje Khorinis.
Studio Soulfire poinformowało o rozpoczęciu prac nad dodatkiem do drugiej części sagi. Fabularnie stanowić będzie prequel w stosunku do wydarzeń przedstawionych dotychczas w grze, a na historię składać się mają dwie części. Akcja pierwszej z nich będzie miała miejsce na bogatej wyspie Vaduz o prężnej gospodarce opartej na rolnictwie, wydobyciu oraz handlu, a należącej do królestwa Myrtany. Wcielimy się w bohatera o imieniu Lars. Standardowo w przypadku sagi Gothic staniemy przed wyborem jednej z kilku gildii, a także spotkać mamy postaci znane nam już z przygód Bezimiennego. W części drugiej wraz z Larsem udamy się na znane nam Khorinis i poznamy jej dzieje bezpośrednio sprzed wydarzeń opisanych w Gothic 1, w tym okoliczności powstania magicznej bariery. Szczegółowe informacje na temat fabuły, w tym kalendarium pomagające graczowi umiejscowić w czasie wydarzenia z modyfikacji, można znaleźć na oficjalnej stronie projektu.
Co wyróżnia Dzieje Khorinis na tle innych fanowskich modyfikacji, to zaangażowanie około 50 zawodowych aktorów celem stworzenia w pełni profesjonalnego dubbingu. W procesie produkcyjnym udział wziąć mają między innymi Krzysztof Zakrzewski, Andrzej Gawroński czy Anna Potocka. Równolegle we współpracy z Akademią Muzyczną im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu powstaje soundtrack, który będzie nam umilał czas podczas rozgrywki. W zakresie mechaniki oraz samej zabawy autorzy zapowiadają pojawienie się nowych lokacji (szczególnie całej wyspy Vaduz), umiejętności (w tym kucharstwo, co budzi nadzieję na wyjście tej dziedziny ponad słynne podgrzewanie surowego mięsa nad ogniskiem :-)), skarbów, przedmiotów, tekstur, wspomnianych wcześniej gildii, modeli 3D, a nawet możliwości posługiwania się tarczą! Równocześnie Soulfire gwarantuje pełną zgodność fabularno-logiczną z sagą.
W tym miejscu polecam odsłuchanie poniższego wywiadu z panem Krzysztofem Zakrzewskim, w którym opowiada o swojej przygodzie z Gothic II Dzieje Khorinis oraz dubbingiem w grach wideo w ogóle.
Trzeba przyznać, że takiego rozmachu w fanowskim świecie Gothic jeszcze nie było. Serce rośnie, że to właśnie Polacy zaangażowali się w rozwój uniwersum z taką intensywnością. Co prawda oficjalna data premiery jeszcze nie została ujawniona, jednak warto na bieżąco śledzić poczynania twórców. Na forum dodatku zamieszczane są ekskluzywne materiały, stąd polecam zarejestrowanie się. A jeżeli ktoś byłby zainteresowany aktywnym wsparciem projektu – powinien zainteresować się procedurą rekrutacyjną, również zamieszczoną na stronie dewelopera.