Ekipa Digital Foundry, czyli wewnętrznego działu Eurogamera zajmującego się sprawdzaniem gier pod kątem technicznym, wzięła na warsztat najnowszy dodatek do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, który nosi tytuł Krew i Wino. Sprawdzano wszystkie trzy wersje, czyli dostępne na platformach PC, PlayStation 4 oraz Xbox One, pod kątem wydajności i optymalizacji.
Oczywiście wersja dla komputerów osobistych działa i wygląda lepiej niż pozostałe dwie, jednak różnice nie są jakieś dramatyczne i widać je w zasadzie tylko w najbardziej w oddalonych krajobrazach. Mają one więcej szczegółów i są zbudowane z większej ilości elementów. Mimo to dodatek na konsolach wygląda równie pięknie i co ważne, działa lepiej niż sama podstawowa wersja gry.
Jeżeli chodzi o różnice między wersjami konsolowymi to największą z nich jest rozdzielczość. Krew i Wino na konsoli Sony działa w pełnym 1920×1080, natomiast na Xboxie jest to już „tylko” 1600×900. Jakość tekstur jest na obu sprzętach taka sama i niewiele ustępuje wersji PC. Dzięki temu nowe królestwo na konsolach jest również bardzo efektowne.
Obie konsole trzymają prawie stałe 30 klatek animacji na sekundę, jednak w obu przypadkach zdarzają się spadki nawet do 15 FPS. Na szczęście są to tylko chwilowe dropy i występują w jednym miejscu.
Poniżej możecie zobaczyć filmik porównujący wersje z PS4 i XO.
Digital Foundry zaznacza jednak, że twórcom z CD Project Red należą się oklaski za wykonaną pracę, bo gra jest naprawdę dobrze zoptymalizowana i działa bardzo dobrze na wszystkich platformach. Autorom udało się osiągnąć kompromis między piękną grafiką a stałą ilością wyświetlanych klatek.