Po bardzo długim czasie, światło dzienne znów ujrzy Dark and Light. Zastosowany będzie Unreal Engine 4. Jednak tym razem za produkcję wziął się Snail Games.
Historia tej gry jest dość długa. Zaczęło się w 2002 roku. 4 lata później miała miejsce premiera. Gracze wytykali, że jest kiepski balans rozgrywki, brzydka grafika i dużo błędów. Producent wytłumaczył się, że było to spowodowane naciskiem przez społeczność i inwestorów. Jednak gra miała bardzo dużo zawartości, co wielu osobom przypadło do gustu.
W 2007 roku VWORLD, LLC wytoczyło pozew sądowy NPCube i Farlan Entertainment. Chodziło o technologię generowania terenu, która należała do oskarżyciela, a twórcy użyli jej bez uprawnień. Skończyło się zapłaceniem zadośćuczynienia w wysokości 50 tysięcy euro. Prawdopodobnie dlatego w 2008 roku zamknęli serwery, ale nie jest to potwierdzona informacja.
Co się tym razem zmieni? Więcej fantasy, brak standardowych klas postaci. Jeśli postanowimy zostać czarodziejami, będziemy musieli znaleźć magię i się jej nauczyć. Budowanie od małych domów aż po wielkie zamki. Czas i pory roku będą odpowiadały rzeczywistości. System latania i Mass-PvP również się pojawią.
Pierwsze testy ruszą w Chinach pod koniec tego roku. Sama gra prawdopodobnie pozostanie bez mikropłatności. Wydaje mi się, że ta produkcja będzie hitem, o ile dotrzymają obietnic.