Just Survive oraz King of the Kill, bo takie będzie nosiła podtytuły gra H1Z1, będzie posiadała różne priorytety w zależności od wersji. Pierwsza z nich będzie się skupiała na przetrwaniu, druga zaś na zabijaniu.
H1Z1: Just Survive ma być klasyczną grą o tematyce przetrwania tak jak w początkowych założeniach oraz tak jak w innych grach, których przykładem może być DayZ. Zbieranie przedmiotów, walka o broń, pożywienie, leki oraz schronienie. Druga pozycja natomiast będzie szybką i wartką strzelanką z wieloma trybami, która będzie zawierała elementy z gatunku survival.
Jak argumentują twórcy, podział ten wynika z tego, że po wysłuchaniu głosu społeczności, licznych rozmowach z graczami, sami tego chcieli. Obecnie te grupy chcące skrajnie czegoś innego i nie mogą w pełni czerpać przyjemności z gry. Kiedy fan strzelania spotyka na serwerze ludzi chcących eksplorować zakamarki w grze, trudno jest mu się odnaleźć.
Daybreak Game Company zapewnia także, że nad każdą grą będzie pracowała oddzielna grupa ludzi przez co produkty będą wykonane lepiej, z częstszymi aktualizacjami i informacjami.
Wyżej wymienione zmiany mają zostać wprowadzone 16 lutego i jeśli do tego czasu zakupicie H1Z1 otrzymacie obie gry po rozdzieleniu. Po tym dniu każda gra ma kosztować 20 dolarów, czyli około 80zł. Dodatkowo latem twórcy planują wydać H1Z1: King of the Kill na konsole PS4 oraz Xbox One, a w przyszłości także H1Z1: Just Survive. Co sądzicie o takim pomyśle? Czy możliwość wyboru wersji gry, w której lepiej się czujemy będzie lepszym pomysłem od obecnej formy zawierającej oba rozwiązania w jednym produkcie?