W ramach imprezy Summer of Gaming poznaliśmy nowe szczegóły dotyczące gry Biomutant – postapokaliptycznego RPG od studia Experiment 101. Premiera produkcji ogłoszonej jeszcze w 2017 roku pierwotnie miała odbyć się rok później, jednak data wydania gry zmieniała się wielokrotnie. Przy okazji pokazu dyrektor kreatywny Biomutanta, Stefan Ljungqvist, udzielił wywiadu serwisowi IGN, podczas którego zdradził garść informacji na temat produkcji.
Przygodę z grą rozpoczniemy od stworzenia swojej postaci. Do wyboru będziemy mieli jedno z sześciu plemion. Każde z nich charakteryzuje się innymi zdolnościami, jednakże dzięki dokonywaniu szeregu mutacji na bohaterze, możliwe będzie stworzenie postaci dopasowanej do naszego stylu gry. Każda ze zmian przeprowadzanych na DNA wpłynie na statystyki bohatera, by zbalansować jego umiejętności. Oprócz wyboru plemienia, na samym początku kreacji będziemy musieli również zadecydować o klasie postaci – Ljungqvist w trakcie rozmowy ujawnił dwie z nich. Pierwsza, psyfreak, będzie w Biomutancie odpowiednikiem maga, jednakże można wnioskować, iż nie w klasycznym rozumieniu, gdyż twórca przyrównał ją do X-Menów. Drugą wspomnianą klasą jest commando, zestawione przez twórcę z postacią Rambo ze względu na opaskę na skroniach, owłosioną klatkę piersiową oraz noszenie pasa z amunicją. Reszta klas zaproponowana w Biomutancie także nawiązywać będzie do klasycznych postaci pojawiających się w grach RPG, choć każda z nich poddana zostanie małej mutacji. Następny krok w procesie tworzenia bohatera to wybór pierwszej broni – niektóre z nich możecie obejrzeć poniżej:
Ljungqvist zdradza też, iż w Biomutancie postawiono na rozwinięty system craftingu pozwalający na tworzenie broni z niezliczonej ilości przedmiotów znajdowanych na swojej drodze w trakcie eksploracji otwartego świata gry. Według twórcy istnieją miliony kombinacji. Jako przykład podaje możliwość wykonania oręża ze szczoteczki do zębów, która została zaprezentowana w materiałach towarzyszących przeprowadzanej rozmowie. Jak w prawie każdej produkcji tego typu, możemy natknąć się na unikalne, rzadkie przedmioty obdarzone specjalnymi umiejętnościami. Oprócz broni, system craftingu pozwoli nam również na tworzenie elementów ubioru, takich jak kurtki, hełmy czy naramienniki. W świecie Biomutana trafimy do licznych miejsc różniących się między sobą warunkami typu temperatura lub stan powietrza, zatem istotne będzie dopasowanie garderoby do okoliczności, a także tworzenie przedmiotów ułatwiających nam przebywanie na określonym obszarze, np. zaopatrzenie się w maskę tlenową.
Istotnym elementem produkcji jest osadzone pośrodku mapy, powoli usychające drzewo życia. Reprezentuje ono stan, w jakim znajduje się obecnie świat Biomutanta, naszym zadaniem jest zaś wybór, czy chcemy go ocalić, czy doprowadzić do ostatecznego upadku. By uratować krainę, będziemy musieli stoczyć walkę z czterema głównymi bossami nazwanymi przez Ljungqvista „pożeraczami świata”. W wywiadzie ujawniono fragmenty walk z każdym z nich, twórca zdradził natomiast tajemniczo, iż podczas każdej z potyczek zetkniemy się z konsekwencjami naszych wcześniejszych wyborów. W walce z niektórymi wrogami pomocne będą różnego rodzaju „środki transportu”, takie jak łódź podwodna lub mech.
Całość wywiadu, okraszonego gameplayem oraz fragmentami zwiastuna, możecie obejrzeć poniżej:
Niestety, nie poznaliśmy daty premiery Biomutanta, jednak zakłada się, iż odbędzie się ona jeszcze w tym roku, gdyż twórcy są na końcowym etapie pracy nad produkcją. Gra dostępna będzie na PC, Xbox One oraz PlayStation 4.