Zgodnie z obietnicą złożoną przez Larian Studio, podczas Guerrilla Collective – trzydniowej imprezy odbywającej się w ramach Summer of Gaming – twórcy zdradzili nam kilka szczegółów dotyczących tej jakże wyczekiwanej przez fanów RPG produkcji.
Akcja trzeciej odsłony Wrót Baldura będzie toczyła się sto lat po wydarzeniach z Baldur’s Gate II: Tron Bhaala, dodatku do Cieni Amn. Gdy tytułowe Baldur’s Gate zostaje najechane przez Łupieżców Umysłów, a nasz protagonista staje się jednym z przedstawicieli tej przerażającej rasy, pojawia się poważny dylemat. Decyzje podejmowane przez nas w grze wpłyną na dalszy rozwój fabuły. Nowością wprowadzoną do produkcji będzie niewątpliwie turowy system walki oparty na zasadach piątej edycji D&D, dostosowany w sposób działający na korzyść gracza, by nie odbierać mu całej frajdy płynącej z rozgrywki.
Podczas Guerrilla Collective Larian Studio opublikowało krótki materiał ujawniający zmiany, które wprowadzili do produkcji. Wśród poprawionych aspektów jest m.in. narracja, ulepszenie systemu walki oraz dialogów. Szef studia, Swen Vincke, ujawnił również, iż prawdopodobnie już w sierpniu będzie nam dane przetestować grę w ramach wczesnego dostępu na Steamie oraz Google Stadia. Na datę premiery Baldur’s Gate III w early access może wpłynąć oczywiście obecna sytuacja spowodowana wirusem COVID-19, a także postęp, który ekipa Larian Studio poczyni przy pracy nad motion capture oraz performance capture. Vincke ma jednak nadzieję, że uda im się wydać grę w zapowiadanym terminie, gdyż w dalszym procesie dopieszczania produkcji istotne będą opinie oraz sugestie graczy. Cały materiał zaprezentowany podczas wydarzenia możecie obejrzeć poniżej:
Już 18 czerwca odbędzie się live stream z rozgrywki Baldur’s Gate III, podczas którego poznamy kolejne szczegóły dotyczące produkcji!