Uczniowie, czy już wybraliście pomiędzy grami a nauką? W dzisiejszej dawce między innymi ogromnym sukces powietrzny, niepokojący zwiastun w roku 2020 czy marzyciel, który porzucił marzenia. Zapraszam do lektury.
Długi debiut Jona Favreau
Znany i lubiany reżyser Jon Favreau, odpowiedzialny między innymi za Iron Mana czy The Mandalorian, zapowiedział w 2015 roku stworzenie gry na VR. Po pięciu długi latach nareszcie wiemy, że Gnomes & Goblins ukaże się już 23 września ze wsparciem dla Oculusa, HTC Vive oraz Steam Index. Swoją drogą, stworki z gry dziwnie przypominają Baby Yodę…
Przerwa na marzenia
Hey! so a few months ago I did a bit of lockdown-inspired soul searching & decided to step down from 'dreams dev’ to 'dreams fan’ – take a break from gamedev, a career I’ve been lucky enough to enjoy since I was a spotty 15 year old 1/3
— tanh(mmalex) ???? (@mmalex) September 3, 2020
Alex Evans, współzałożyciel studia Media Molecule, oświadczył na Twitterze, że odchodzi z branży i zdaje się, iż na dobre. To między innymi dzięki niemu mogliśmy zagrać w szalenie popularne Little Big Planet, a teraz również w Dreams – metagrę będącą kreatywną piaskownicą do tworzenia własnych projektów. Evans w trakcie kwarantanny postanowił poszukać w życiu nowych wyzwań, jednak zapewnia, że nadchodząca produkcja ukaże się bez problemów.
Przewoźnik Dusz przeprasza za nieporozumienie
An apology. #Ableism #Spiritfarer pic.twitter.com/SK5dWRKmRp
— ThunderLotus @ Spiritfarer (@ThunderLotus) September 2, 2020
Dzień bez skandalu lub kogoś, kto poczuł się urażony jakimś aspektem gry, jest dniem straconym. Dlatego dzisiaj za przepraszanie wzięli się deweloperzy z Thunder Lotus odpowiedzialni za wydane niedawno Spiritfarer. Przeprosili oni za dyskryminujące przedstawienie osób poruszających się na wózku inwalidzkim, a konkretnie chodzi o kwestię jednej postaci, że bycie martwym jest lepsze niż bycie niepełnosprawnym. Trzeba przyznać, że tym razem faktycznie jest za co przepraszać.
Pewna zła diablica
Pamiętacie jeszcze polską produkcję Agony? Ja musiałem wspomóc się internetem, żeby przypomnieć sobie jej tytuł. Jednak twórcy nie dają za wygraną i – ucząc się na błędach – wychodzą do graczy z Succubus. Po zaprezentowanym fragmentach możemy zobaczyć, że gra będzie bardziej nastawiona na akcję, a teraz dodatkowo zaprezentowano tryb Furii. Czy będzie dobrze? Nie wiem, ale na pewno będzie lepiej niż poprzednio.
Wakacje w przestworzach
Okazuje się, że gracze szukają w grze nie tylko rozrywki, ale i relaksu. Wydany ostatnio na PC Microsoft Flight Simulator stał się największym przebojem Game Passa, przyciągając przed ekran ponad milion domorosłych pilotów. Odbyli oni ponad 26 milionów przelotów o łącznej długości przekraczającej miliard kilometrów! Jak widać, tytuł nie jest aż tak niszowy, jak się spodziewano.
Czy powinniśmy się bać?
29 września mija 14 lat od premiery DEFCON, symulatora nuklearnego konfliktu zbrojnego. Ani to okrągła rocznica, ani twórcy nie zapowiedzieli jakichś gruntownych zmian, a mimo to otrzymaliśmy nowy zwiastun tej wiekowej produkcji. Niewątpliwie jest to świetna wiadomość dla wielbicieli teorii spiskowych, którzy mogą stwierdzić, że deweloperzy „coś wiedzą”. W końcu rok 2020 pokazał nam, że nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej, prawda?
Jak zwykle życzę sobie i wam, aby kolejny dzień był równie obfitujący w interesujące wieści ze świata. Do zobaczenia przy kolejnej porcji newsów.