11 czerwca w ramach Summer Game Fest miał się odbyć pokaz Night City Wire, podczas którego CD Projekt RED planowało ujawnienie nowych informacji dotyczących gry Cyberpunk 2077. Jednakże, z powodu protestów odbywających się obecnie w Stanach Zjednoczonych, zadecydowano o przesunięciu wydarzenia na późniejszy termin.
Na szczęście, nie musieliśmy czekać do 25 czerwca, by poznać szczegóły na temat produkcji. W podcaście dla niemieckiego GameStar Redzi postanowili ujawnić kilka informacji na temat ich najnowszego dzieła. Nagrania dostępne są tutaj, lecz rozmowy przeprowadzono w języku niemieckim. Użytkownik serwisu Reddit przesłuchał całość i postanowił wybrać najistotniejsze, jego zdaniem, doniesienia, jakie padły podczas rozmów.
Chyba każdy, kto grał w Wiedźmina 3, pamięta horrendalną ilość pytajników pojawiających się na mapie (a zwłaszcza na Skellige). Tym razem Redzi obiecują, iż w Cyberpunku ilość tego typu znaczników zostanie ograniczona do minimum, dzięki czemu nie będą one rozpraszały gracza i odciągały go od głównej fabuły. Nasz bohater posłuży się odpowiednikiem wiedźmińskich zmysłów, choć twórcy zapewniają, że powiązane z ową mechaniką zadania będą o wiele bardziej różnorodne, aniżeli miało to miejsce w przypadku Dzikiego Gonu.
Zgodnie ze słowami twórców, świat w Cyberpunku będzie żył własnym życiem. W grze natkniemy się na ponad tysiąc indywidualnie zaprojektowanych postaci egzystujących zgodnie z własną codzienną rutyną, na którą wpłyną także różnorakie czynniki, takie jak pogoda, pora dnia czy też wydarzenia. Oprócz tego, podczas wykonywania zadań możliwe będzie przywołanie z cyberprzestrzeni sojuszników, którzy pomogą nam w walce z wrogimi hakerami (np. paląc ich sprzęt).
W kwestii samych misji Redzi obiecują, iż możliwości ich wykonania będzie trzy razy więcej niż w trzeciej odsłonie Wiedźmina. Podczas projektowania zadań zadawali sobie pytanie, jaka jest najgłupsza rzecz, którą gracz może zrobić podczas wykonywania questa, a pomimo to wciąż go kontynuować. Jako przykład podają sytuację, kiedy po postrzeleniu, zamiast wdać się w dalszą walkę, gracz poszedł zjeść hamburgera, a misja nie została przerwana (według twórców zadanie może przerwać jedynie śmierć naszego bohatera).
Dodatkowo przyznano, iż system walki wręcz, który mogliśmy zobaczyć na zwiastunie prezentowanym podczas E3, nie był ukończony, powinniśmy spodziewać się zatem znacznej poprawy.
Więcej szczegółów dotyczących Cyberpunk 2077 poznamy podczas Night City Wire już 25 czerwca. Premiera tytułu zaplanowana jest na 17 września 2020 roku.