ESL zorganizowało największe wydarzenie e-sportowe w historii – finały 10. sezonu Intel Extreme Masters przyciągnęły 34 miliony unikalnych widzów. Najchętniej oglądany turniej ESL w historii był transmitowany w 26 językach na 14 platformach.
ESL, największa na świecie firma zajmująca się e-sportem, celebrowała światowe finały jubileuszowego, dziesiątego sezonu Intel Extreme Masters w Katowicach, organizując największe i najchętniej oglądane wydarzenie w historii. Na scenie głównej w Spodku mistrzowskie tytuły zdobyli: SK Telecom T1, Fnatic oraz Choi „Polt” Seong Hun, odpowiednio w League of Legends, Counter-Strike: Global: Offensive oraz StarCraft II: Legacy of the Void.
Rzućcie okiem na specjalnie przygotowaną infografikę podsumowującą te kilka dni, podczas których Katowice stały się światowym centrum e-sportu!
„Przylot do Katowic na Intel Extreme Masters to dla mnie najważniejsze wydarzenie w roku. Każda chwila imprezy może stworzyć wspomnienie, które nigdy nie zostanie zapomniane, co czyni ją magiczną” – powiedział Michał Blicharz, VP Pro Gaming w ESL. „Jeżeli miałbym sprecyzować, dlaczego z roku na rok coraz więcej ludzi interesuje się tym wydarzeniem, to wskazałbym na magię naszej imprezy”.
Zmagania odbywające się w ramach Intel Extreme Masters World Championship przyciągnęły uwagę ponad 34 milionów unikalnych widzów, a w najlepszym momencie na kilku różnych platformach oglądało je 2 000 000 osób. Tym samym, w porównaniu do ubiegłorocznego wydarzenia, zanotowaliśmy wzrost kolejno o 32% i 25%. Przedstawione liczby pokazują, że IEM World Championship był najbardziej udanym pod względem transmisji online wydarzeniem zorganizowanym przez ESL w historii. Impreza ta oferowała streamy i transmisje telewizyjne w 17 krajach odbywające się we współpracy z dziesięcioma partnerami. IEM Katowice był pierwszym turniejem ESL transmitowanym na kilku platformach – Twitch.tv, Yahoo, Azubu, Hitbox i player.pl.
Tegoroczne wydarzenie, na które składały się turnieje IEM World Championship i IEM Expo, zanotowało 8% wzrostu pod względem liczby odwiedzających. Na miejscu przez trzy dni pojawiło się 113 000 osób. Na IEM Expo, które oferowało dwie sceny turniejowe oraz 43 stoisk partnerów z całego świata, pozwalało fanom zapoznać się z najnowszymi technologiami i nadchodzącymi grami. Każdy finał oficjalnej rywalizacji IEM był oglądany przez 10 000 osób w Spodku.
Impreza pobiła rekordy zaangażowania w social media. Oficjalne konta ESL i IEM na Facebooku oraz Twitterze zanotowały aktywność związaną z postami na poziomie 3 200 000 i zasięgami liczonymi w setkach milionów. Podczas wydarzenia, prawie 1000 postów dotarło do ponad 30 000 000 unikalnych użytkowników na Twitterze i Facebooku.
Ten rok zapisał się w historii jako dziesiąty, w którym IEM tworzył niezapomniane e-sportowe wydarzenia. W ostatniej dekadzie ponad 5 500 000$ znalazło się w puli nagród turniejów Intel Extreme Masters, a ponad 500 000$ oferowały zawody na IEM World Championship Katowice w 2016 roku. IEM odwiedził pięć kontynentów organizując w sumie 58 turniejów. Najlepszym dowodem na niesamowity wzrost IEM będzie ogromny przyrost w liczbie uruchomionych sesji – od około 500 000 w pierwszym sezonie do 132 326 000 w dziesiątym.
Po więcej informacji na temat Intel Extreme Masters zapraszamy na oficjalną stronę turnieju. Nie zapomnijcie też o sprawdzeniu naszej wyjątkowej fotorelacji z tego wręcz epickiego wydarzenia. Do zobaczenia za rok!