Jeżeli pragniecie kołysać się na gałęziach drzew w dżungli, bawiąc się przy tym w Darwina, szansa pojawi się już w tym roku. Wszystko za sprawą ojca serii Assassin’s Creed i jego nowego projektu – Ancestors: The Humankind Odyssey, który zaprosi graczy do przejścia przez krytyczne etapy ludzkiej ewolucji.
Pierwszy tytuł zespołu Panache Digital Games, kierowanego przez Patrice Desilets, pozwoli nam zbadać bezwzględny prehistoryczny świat Afryki okresu neogenu (młodszego okresu ery kenozoicznej) – wydarzenia obejmą osiem milionów lat (od 10 mln do 2 mln p.n.e.).
Opierając się na wypowiedziach twórcy, harmonijne przejście między różnymi stworzeniami z prehistorycznej Ziemi będzie stanowić podstawę zabawy i otworzy drogę do rozmaitych rozwiązań narracyjnych. Autor projektu potwierdza, że chce pozostawić gracza samemu sobie i jego wyborom, unikając prowadzenia za rękę i ograniczania kreatywności.
Opis gry zapowiada rozwój postaci oraz cech, których warto nauczyć się i doskonalić, aby przekazać wiedzę swoim potomkom – od narzędzi rzemieślniczych po ulepszanie taktyki przeciwko drapieżnikom. Nie zabraknie elementów survivalowych: gracz zmuszony będzie upewnić się, że je, pije i śpi, aby pozostać przy życiu, zwracając jednocześnie uwagę na pogodę, wrogów i inne niebezpieczeństwa, które zagrażają przetrwaniu. Kluczową kwestią będzie rozwój klanu, terytorium oraz umiejętności, w celu przekazania ich na następne pokolenia pierwszych ludzi.
Sami zobaczcie co w temacie ewolucji ma do powiedzenia autor serii o asasynach:
Ancestors: The Humankind Odyssey zostanie wydana w 2019 roku na PlayStation 4, Xbox One i PC, w tym ostatnim przypadku wyłącznie w Sklepie Epic Games (a rok później również na platformie Steam).