Jakkolwiek absurdalnie nie brzmiałby tytuł tego news’a, całe zajście zdaje się być najprawdziwszą prawdą. Jedną z najgorszych gier roku 2013 udało się znacznie poprawić moderowi w serwisu moddb.
Jamesdickinson963, bo tak brzmi nick naszego dzisiejszego bohatera, postanowił jeszcze raz przyjrzeć się wnętrznościom kooperacyjnej strzelanki produkcji Gearbox. Nie musiał rozglądać się zbyt długo, by zauważyć literówkę, która znacznie wpływała na głupawe AI wrogów w grze, będące również jedną z głównych przyczyn kiepskich ocen produkcji.
Błąd dotyczył jednego z plików konfiguracji, który da się otworzyć w najzwyklejszym notatniku. W jednej z linijek kodu należało poprawić słowo „Teather” na „Tether” – rzeczywiście była to kwestia jednej litery, aby zaimplementować stosowną poprawę w zachowaniu wrogów. Jeżeli jesteście ciekawi, czy to prawda, a Colonial Marines nadal gniją gdzieś głęboko na Waszej kupce wstydu, jest okazja by sprawdzić i w zasadzie ponieść same korzyści. Poniżej przedstawiam szczegółową instrukcję „naprawy” gry:
Z grą zainstalowaną na dysku, należy podążyć ścieżką Moich Dokumentów, gdzie odnajdziemy plik o nazwie PecanEngine.ini. To właśnie ten pliczek należy odszyfrować notatnikiem i odszukać w nim linijkę ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTeather, a następnie usunąć zbędny znak w ostatnim jej słowie.
Proste? A żeby Gearbox wiedział.
Aktualnie oceny Aliens: Colonial Marines wahają się od 43% do 48% w serwisie Metacritic, w zależności od platformy. Wiadomości takie jak ta powyżej dają do myślenia – o ile punktów ocena by podskoczyła, gdyby deweloper wyłapał tak miałki błąd i, przede wszystkim, ile wstydu by mu to zaoszczędziło?