Oto świeża gratka dla fanów literatury traktującej o branży elektronicznej rozgrywki.
Patrząc z perspektywy czasu nie jesteśmy zbyt hojnie obdarowywani wydawnictwami z grami na czele, choć z biegiem lat pojawiają się ciekawe pozycje (naszą największą lokalną premierą była dotychczas książka Nie tylko Wiedźmin: Historia polskich gier komputerowych). Za oceanem natomiast zaczynają one wyrastać niczym grzyby po deszczu, a najnowszą z nich jest Virtual Cities: An Atlas & Explorations of Video Game Cities.
Projekt cały czas powstaje, korzystając z metody craft fundingu i na chwilę obecną Konstantinos Dimopoulos oraz Maria Kalikaki, którzy są autorami wydawnictwa zebrali dokładnie 52% potrzebnych środków. Virutal Cities oferuje niespotykany dotąd zbiór ponad 40 map oraz miast z legendarnych tytułów, takich jak Half-Life, Fallout, czy GTA – całość wzbogacona jest o dokładną analizę, opis architektury, czy ponad sto ręcznie malowanych obrazów, a wszystko to w dwustu stronicowym wydaniu.
Więcej o książce możecie dowiedzieć się na oficjalnej stronie. Data premiery nie jest obecnie sprecyzowana, mamy jednak nadzieję, iż w przyszłości pozycja ukaże się również w Polsce.