W PlayerUnknown’s Battlegrounds główną rolę pełnią karabiny szturmowe, twórcy gry chcą to zmienić w najbliższym czasie.
W obecnej sytuacji w większość graczy wybiera po prostu najlepszy karabin, który znajduje się w ich ekwipunku, zupełnie zapominając o innych możliwościach. Deweloperzy chcą to tak wyrównać, aby gracz musiał użyć odpowiedniej broni w odpowiednim momencie. We wpisie na Steamie możemy przeczytać, że chcą to doprowadzić do takiego stanu, aby żaden pistolet nie był lepszy niż inny. Z tego samego powodu będą poprawione też dodatki takie jak wskaźnik laserowy czy luneta. Możemy spekulować, że w takim wypadku zostaną zwiększone obrażenia zadawane przez pistolety maszynowe na bliskim dystansie. Ostatnia już zmiana będzie dotyczyć hełmu trzeciego poziomu – od teraz można będzie go zdobyć tylko w zrzutach zaopatrzenia. Twórcy podjęli taką decyzję, ponieważ uważają, że ten przedmiot daje graczowi zbyt dużą odporność na obrażenia.
Poprawki najpierw będą testowane na prywatnych serwerach i za kilka dni trafią do graczy.
Zmiany mają nastąpić „już wkrótce”.