To była długa droga, jednak proceduralnie generowana platformówka z elementami RPG, Chasm, dedykowana platformom PS4 i PS Vita, wreszcie doczeka się debiutu.
Wspierający ten tytuł musieli wykazać się nie lada cierpliwością, gdyż gra została ufundowana na Kickstarterze jeszcze w 2013 roku – zabrano wówczas na ten cel prawie 200 tysięcy dolarów. Studio odpowiadające za ten tytuł, Bit Kid Inc. (poprzednio Discord Games), właśnie zapowiedziało premierę Chasm na lato 2018.
Historia Chasm opowiada przygody młodego żołnierza imieniem Daltyn, wysłanego na misję do górniczego miasteczka Karthas. Na miejscu okazuje się, że cały obszar został odcięty od świata przez paranormalne siły. Jedynym wyjściem z sytuacji pozostaje eksploracja okolicznych podziemi i odnalezienie winnych zaistniałej sytuacji.
Całość akcji rozgrywać się będzie w proceduralnie generowanych lokacjach wypełnionych rozmaitymi przeciwnikami. Po drodze będziemy odnajdywać skarby, nowe wyposażenie, podnosić swoje umiejętności i walczyć z potworami. Co jakiś czas na naszej drodze staną bardziej wymagający bossowie, których pokonanie będzie wymagało większego wysiłku, takyki i lepszego sprzętu. Proceduralne generowanie świata ma zapewnić, że każda rozpoczęta na nowo rozgrywka będzie unikalnym przeżyciem.
Pozostaje mieć nadzieję, że gra spełni pokładane w niej przez tyle lat oczekiwania i nie zaliczy już żdanego opóźnienia.