Po ponad roku od premiery sztandarowa strategia od Firaxis Games doczeka się wielu nowości, które mocno odświeżą grę.
Przez ten cały czas Civilization VI miało wiele pomniejszych DLC wprowadzających kolejne narodowości, jednak tym razem zbliżające się rozszerzenie Rise & Fall wprowadzi znacznie więcej niż tylko nacje. Tych pojawi się osiem, a gra zostanie zdynamizowana poprzez wprowadzenie złotych i ciemnych wieków w okresach rozwoju imperiów. Znaczy to tyle, że państwo będzie się bardzo szybko rozwijało dzięki wielkim premiom oraz bonusom do lojalności i innych ważnych obszarów rozwoju, jednak w takim czasie trudniej będzie wejść w kolejną złotą erę. Innym razem w mrocznych wiekach będzie dokładnie na odwrót – trudniej będzie zarządzać państwem, ale za to łatwiej osiągnąć etap świetności. Lojalność będzie wpływała na łatwość przejęcia naszego miasta, nawet bez ingerencji wojska, bądź też przekonania sąsiadów do przyłączenia się do naszego imperium.
Nowością będą gubernatorzy, pozwalający na wybór, jakiego typu będzie miasto, do którego zostali przydzieleni. Z maksymalnie siedmiu gubernatorów każdy będzie miał swoje drzewko umiejętności. Pojawią się też tzw. interwencje kryzysowe, jeśli w wypadku ogólnie dobrego sprawowania któregoś gracza, ten nagle zrobi coś wbrew innym i swojej dobrej ocenie, inni mogą się zawiązać sojusz, aby go ukarać (pojawi się specjalny cel do osiągnięcia), za co dostaną dużą premię, gdy jednak się im nie uda, nagrodę otrzyma wróg.
Nie znamy na razie żadnych konkretów o nadchodzących ośmiu nowych nacjach i dziewięciu przywódcach, jednak twórcy obiecują co jakiś czas wypuszczać kolejne informacje na ten temat.
Premiera rozszerzenia Rise & Fall planowana jest na 8 lutego 2018 roku.