Najnowsza aktualizacja do Diablo III, oznaczona numerem 2.5.0, jest już dostępna do pobrania. Choć patche wypuszczane ostatnio przez Blizzarda niekoniecznie warte były uwagi, z tą aktualizacją jest inaczej. Jakie zmiany zostały wprowadzone do gry?
Cóż, kolejny sezon w Diablo rozpocznie się 31 marca – niestety wiadomym jest, że do tego czasu Nekromanci nie zdążą się przebudzić, na co liczyło liczne grono graczy. Jednakże, nowy sezon standardowo nie rozpocznie się bez wprowadzenia do gry pewnych zmian – w dniu dzisiejszym w naszym regionie udostępniona została aktualizacja 2.5.0. Co nowego wniesie ona do rozgrywki?
Pierwszą z zupełnie nowych funkcji, jaką otrzymamy, jest Zbrojownia. Dzięki niej będziemy mogli przechowywać maksymalnie pięć konfiguracji każdej z posiadanych postaci, dzięki czemu możliwa będzie dużo szybsza i wygodniejsza zmiana ekwipunku. Zapisana konfiguracja obejmować będzie aktualnie wyposażone przedmioty wraz z umieszczonymi w nich klejnotami, moce Kostki Kanaiego oraz umiejętności – zarówno aktywne, jak i pasywne. Jeśli podczas rozgrywki, przykładowo, ulepszymy klejnoty legendarne, ich wartość w Zbrojowni wzrośnie automatycznie. Warto jednak pamiętać o tym, że Zbrojownia nie będzie przechowywała punktów mistrzowskich. Z tego powodu będziemy musieli za każdym razem, po zmianie konfiguracji, rozdysponowywać je na nowo – będzie to jednak ułatwione, ponieważ po przytrzymaniu klawisza ctrl wydamy naraz 100 punktów (shift w dalszym ciągu pozostanie przypisany do wydania 10 punktów).
Druga wprowadzona funkcja dotyczy materiałów rzemieślniczych. Po pierwsze, z poziomu okna Ekwipunku będzie dostępna nowa zakładka składziku, w której materiały będą się pojawiały. Rozwiązanie to w znaczący sposób zwiększy ilość posiadanego w Ekwipunku miejsca. Drugie udogodnienie związane z materiałami rzemieślniczymi wiąże się ze sposobem wkładania ich do Kostki Kanaiego – od tej pory nie będziemy musieli przenosić ich ręcznie, ponieważ służyć do tego będzie jeden specjalny przycisk.
Zostały wprowadzone także pewne zmiany w Trybie Przygodowym. Mianowicie, w celu zwiększenia różnorodności otoczenia w Głębokich Szczelinach, zmieniono częstotliwość występowania w nich pewnych obszarów. Oznacza to, że rzadziej występować będą jaskinie lub Podziemia Twierdzy, częściej natomiast otwarte przestrzenie, takie jak Butwiejący Las. Ponadto, usunięto premiowane akty w zleceniach – skarby premiowe i skarby horadrimów będziemy otrzymywać teraz po wykonaniu pięciu zleceń w dowolnym akcie w dużej skrzyni horadrimów.
Jedną z bardziej kontrowersyjnych nowości zapowiedzianych już jakiś czas temu są Pierwotne starożytne przedmioty. O co właściwie chodzi? Cóż, są to bardzo rzadkie przedmioty starożytne, które zawsze losować będą najwyższe statystyki dla wszystkich afiksów, wliczając w to moce legendarne. Będą one dostępne dopiero od momentu, gdy jedna z postaci na koncie gracza osiągnie 70 poziom Głębokiej Szczeliny w grze solo.
Inną ważną zmianą w Trybie Przygodowym jest modyfikacja wymogów dotyczących udziału w grach publicznych o określonym poziomie trudności. Od teraz pod uwagę nie będzie brany aktualny poziom mistrzowski, lecz najwyższy poziom ukończonej Głębokiej Szczeliny w grze solo.
Z wymogami dotyczącymi Głębokich Szczelin oraz pełną listą zmian możecie zapoznać się na oficjalnej stronie Diabełka. I co, Nafalemowie? Jesteście zadowoleni?