Na Game Developers Conference – międzynarodowej konferencji trwającej od 27 lutego do 3 marca w San Francisco – rozdano branżowe nagrody dla gier w dziewięciu kategoriach, m. in. najlepszy design czy najlepsza technologia. Jedną z największych zaskoczeń była kategoria Innowacji Roku.
Tradycją jest to, że każdy deweloper po dostaniu nagrody twierdzi, iż się jej nie spodziewał, jednak – jak donosi PC Gamer – twórcy No Man’s Sky w tym roku ustanowili nową poprzeczkę w tej materii.
Biorąc pod uwagę, że z z ich klawiatur wyszła kontrowersyjna gra 2016 roku, która zebrała wiele negatywnych recenzji i doczekała się nawet sądowego dochodzenia – to oczywiste, że nikt nie oczekiwałby wynagrodzenia tej produkcji w jakikolwiek sposób.
Jednakże okazało się, że No Man’s Sky zgarnęło nagrodę w kategorii Innowacji Roku, pośród takich tytułów jak Pokemon Go czy Firewatch. W sumie wynagrodzono w tej kategorii pięć gier.
Zespół deweloperski No Man’s Sky, nie oczekując takiego obrotu sytuacji, w trakcie ceremonii rozdania nagród udał się na posiłek, podczas którego – jak donosił na Twitterze jeden z producentów – rozmawiano o tym, że na pewno nic nie wygrają.
we were uh, eating dinner
talking about how we definitely wouldn't win an award— Innes MᶜK @ gdc (@innesmck) March 2, 2017
Cóż, chyba każdy chciałby być w życiu tak zaskakiwany, jak zespół No Man’s Sky. Być może zespół deweloperski przekuje swoje początkowe porażki w pełen sukces? Kto wie. A pełen spis nagrodzonych gier znajduje się tutaj.