Wczoraj wszyscy gracze w Overwatch mogli pobrać aktualizację zapowiadaną wstępnie na 06.09. Upgrade wprowadza szereg zmian, z których najważniejszą jest drugi sezon rozgrywki.
Wczorajsza aktualizacja wprowadza między innymi zmiany w rangach umiejętności, w balansie bohaterów, w trybach gry i doborze ekip. Wprowadza też np. nowe skórki i emotki oraz nową mapę. Zmodyfikowano też listę rankingową oraz system kar dla graczy opuszczających mecz w trakcie jego trwania.
Pełna lista zmian aktualizacji 1.3 podana przez oficjalną stronę gry
W przygotowaniu do drugiego sezonu wprowadziliśmy znaczne zmiany w Rywalizacji. Najbardziej zauważalną z nich jest dodanie kategorii umiejętności. Mamy nadzieję, że pozwolą one lepiej oddać poziom umiejętności graczy względem siebie. Tryb rywalizacji położy większy nacisk na kategorie umiejętności niż na konkretne rankingi, dlatego kategorie graczy będą lepiej widoczne i wyróżnione w całej grze. Zmieniliśmy również skalę rang umiejętności na 1-5000, aby zapewnić graczom dokładniejsze informacje o tym, w jakim stopniu każdy mecz wpływa na ich rangę.
W drugim sezonie usuniemy również decydujące starcie. Zamiast niego, po zakończeniu czasu gry następuje remis – chociaż powinno mieć to miejsce rzadko. Specjalnie wprowadziliśmy kilka zmian w Rywalizacji, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo remisów.
Zmodyfikowaliśmy również kary dla opuszczających grę, system top 500 i system punktów rywalizacji. Więcej informacji znajdziecie poniżej.
Nowa mapa typu Szturm/Eskorta: Eichenwalde
Las zaczął powoli zarastać teren opuszczonej wioski Eichenwalde, ale wojenne blizny nigdy nie znikną. Było to bowiem miejsce kluczowej bitwy kryzysu omnicznego. Generał Balderich von Adler poprowadził grupę krzyżowców do oskrzydlającego ataku na armię omników. Żołnierze Baldericha zdołali przełamać linię sił wroga, co dało niemieckiej armii szansę na wycofanie się, jednak krzyżowcy nie przetrwali bitwy. Sam General Balderich dokonał żywota w wielkiej sali tamtejszego zamku.
ZMIANY OGÓLNE
Ogólne
Teraz Symmetra informuje o liczbie pozostałych ładunków Teleportera podczas komunikowania stanu „naładowania superzdolności”.
Teraz Ana, Lúcio, Łaska i Zenyatta informują sojuszników o możliwości uleczenia grupowego podczas komunikowania, że wskazany członek drużyny „potrzebuje leczenia”. Nad postacią gracza pojawi się też znacznik umożliwiający graczom szybsze zlokalizowanie uzdrowiciela.
Dodano Torbjörna jako bohatera SI w trybach Trening z SI, Gra przeciw SI oraz Gra dowolna.
Teraz można odblokować emotki siadania i śmiechu dla wszystkich bohaterów.
Rywalizacja
Teraz ranga umiejętności jest mierzona w skali 1-5000, zamiast poprzedniej 1-100.
Kategorie rangi umiejętności
Teraz gracze będą przydzielani do kategorii w zależności od rangi umiejętności.
Brąz: 1-1499
Srebro: 1500-1999
Złoto: 2000-2499
Platyna: 2500-2999
Diament: 3000-3499
Mistrz: 3500-3999
Arcymistrz: 4000-5000
W kategoriach brąz, srebro, złoto, platyna i diament gracz nie będzie degradowany nawet w sytuacji, gdy jego ranga umiejętności spadnie poniżej danego progu.
W kategoriach mistrz i arcymistrz będzie mogło dojść do degradacji graczy, których ranga umiejętności spadnie poniżej wartości granicznej.
Gracze, którzy osiągną kategorię mistrz i arcymistrz, muszą teraz być sklasyfikowani maksymalnie z różnicą 500 punktów rangi umiejętności od innych członków ekipy.
Gracze w kategorii diament i niższych muszą teraz być sklasyfikowani maksymalnie z różnicą 1000 punktów rangi umiejętności od innych członków ekipy.
Automatyczny spadek rangi umiejętności
Gracze sklasyfikowani w kategoriach diament, mistrz i arcymistrz, będą tracić punkty rangi umiejętności, jeśli nie wezmą udziału w żadnym meczu przez 7 dni.
Gracze o randze umiejętności powyżej 3000 (kategoria diament i wyższe) będą tracili 50 punktów co 24 godziny, jednak ich ranga nie może spaść poniżej 3000.
Rozegranie choćby jednego meczu spowoduje zatrzymanie zanikania rangi umiejętności.
Gracze automatycznie odpadną z listy 500 najlepszych, jeśli nie wezmą udziału w żadnym meczu w Rywalizacji przez 7 dni.
Zmiany na mapach
Wprowadzono kilka ulepszeń systemu banku czasu na mapach Hanamura, Świątynia Anubisa i Zakłady Volskaya Industries.
Wprowadzono system banku czasu na mapach Dorado, Hollywood, King’s Row, Numbani, Droga 66 i Posterunek: Gibraltar.
Zmniejszono z 5 do 4 minut ilość czasu przyznawaną za zajmowanie celów na mapach Dorado, Hanamura, Hollywood, King’s Row, Numbani, Droga 66, Zakłady Volskaya Industries i Posterunek: Gibraltar.
Punkty rywalizacji
Punkty rywalizacji zachowane po zakończeniu sezonu 1. zostaną pomnożone przez 10.
Teraz po wygraniu meczu w Rywalizacji gracze będą otrzymywali 10 punktów rywalizacji (zamiast 1).
Teraz gracze będą otrzymywali 3 punkty rywalizacji za remis.
Koszt złotych wersji broni również wzrósł dziesięciokrotnie – z 300 do 3000.
Wprowadzimy ograniczenie liczby punktów rywalizacji, które można zachować.
Gracze, którzy rozpoczną sezon 2 posiadając więcej niż 6000 punktów, nie będą już zyskiwać punktów za rozgrywanie meczów w Rywalizacji.
Gracze, którzy osiągną limit punktów, nadal otrzymają nagrody na zakończenie sezonu.
Teraz mecze w Rywalizacji, w których obie drużyny zdobyły tyle samo punktów, będą się kończyły remisem, a nie decydującym starciem.
Teraz gracze muszą wygrać przynajmniej 50 meczów klasyfikacyjnych, aby dostać się na listę 500 najlepszych.
Teraz gracze będą musieli ukończyć więcej meczów, żeby stracić karny status za przedwczesne opuszczenie meczu w Rywalizacji.
ZMIANY BALANSU BOHATERÓW
Ogólne
Teraz po aktywowaniu superzdolności, która korzysta z paska naładowania, wyczerpie się on szybciej (w ciągu 0,25 sekundy, a nie 1 sekundy).
Cofnęliśmy zmianę polegającą na zmniejszeniu wielkości pocisków wystrzeliwanych przez bohaterów.
Większość zdolności bohaterów nie będzie już przerywać szybkich ataków wręcz.
Teraz superzdolności będą przerywać szybkie ataki wręcz.
Komentarz twórców: Zmiana wielkości wystrzeliwanych pocisków spowodowała zbyt dużo efektów ubocznych, żeby można ją było pozostawić w grze – przynajmniej w obecnej postaci. Nadal będziemy przyglądać się temu aspektowi gry i w miarę potrzeb wprowadzać dodatkowe zmiany. Postanowiliśmy też poprawić interakcję szybkich ataków wręcz ze zdolnościami przeciwników.
D.Va
Matryca Obronna
Po aktywowaniu Matrycy Obronnej zacznie się ona regenerować po 1 sekundzie, a nie 0,5 sekundy jak wcześniej.
Komentarz twórców: Matryca Obronna była zbyt efektywna, kiedy zamiast podtrzymywania dało się ją szybko przełączać. Wprowadzone opóźnienie przed rozpoczęciem jej regeneracji będzie odpowiadało czasowi odnowienia tej zdolności.
Hanzo
Teraz Hanzo będzie poruszał się o 30% wolniej podczas celowania (poprzednio o 40% wolniej).
Zwiększono maksymalną prędkość pocisków o 30%.
Zmniejszono wielkość strzał o 33%.
Komentarz twórców: Potencjalnie Hanzo może zadawać dużo obrażeń, jednak utrzymanie celności jego pocisków może wydawać się trudne, nawet podczas walki na średni dystans. Postanowiliśmy więc zwiększyć szybkość jego pocisków, a tym samym jego zasięg skutecznego ostrzału, co ułatwia Hanzo trafianie bez konieczności idealnego przewidywania ruchów przeciwnika. Ze względu na zmianę szybkości pocisków zmniejszyliśmy rozmiar jego strzał, więc teraz trafienia będzie wymagało nieco większej celności.
Mei
Zamieć
Pocisk przebija teraz bariery.
Zwiększono promień działania z 8 do 10 metrów.
Komentarz twórców: Mei ma ciekawy zestaw zdolności, jednak jej superzdolność często sprawiała wrażenie, że zbyt trudno użyć jej skutecznie. W związku z tym, w porównaniu z wieloma innymi superzdolnościami wydawała się słabsza. Efekt zamrażania już od jakiegoś czasu przebijał bariery, jednak pocisk nadal był blokowany przez nie. Teraz możliwe jest trafienie nim dokładnie w zamierzone miejsce, więc łatwiej będzie wykorzystać pełne pole rażenia tej superzdolności.
McCree
Przycelowanie
Teraz pasek naładowania wyczerpuje się w ciągu 0,25 sekundy (zamiast wyświetlać 50% poziomu wskaźnika przy aktywacji i 0% po potwierdzeniu użycia superzdolności).
Komentarz twórców: Jeśli komuś udało się uniknąć superzdolności McCree lub ją przerwać, często odnawiała się bardzo szybko, ponieważ zużywała tylko połowę ładunku. Teraz będzie działać tak samo jak wszystkie inne superzdolności posiadające czas działania.
Łaska
Kaduceusz
Wiązka Lecząca
Zwiększono wartość efektu leczenia na sekundę o 20%.
Wskrzeszenie
Wskrzeszeni sojusznicy będą mogli dołączyć do akcji po 2,25 sek. (zamiast 3 sekund).
Komentarz twórców: Teraz Wskrzeszenie umożliwia członkom drużyny szybszy powrót do walki, co powinno ułatwić Łasce przeżycie po aktywowaniu jej superzdolności. Zwiększyliśmy również skuteczność leczenia przez Łaskę, aby podkreślić jej główną rolę efektywnej uzdrowicielki pojedynczych bohaterów.
Genji
Podwójny skok nie będzie już się już resetować podczas wspinania się na mury.
Szybkie Cięcie
Teraz nie będzie już zadawać obrażeń pułapkom takim jak Jadowita Mina Trupiej Wdowy lub Potrzask Złomiarza.
Teraz nie będzie już omijać Potrzasku Złomiarza.
Teraz nie będzie już przerywać szybkich ataków wręcz.
Smoczy Miecz
Skrócono czas działania superzdolności Genjiego z 8 sek. do 6 sek.
Komentarz twórców: Genji stał się bohaterem, którego trochę za trudno przyszpilić ogniem, więc wprowadziliśmy zmiany, które zrównoważą jego prędkość. Szybkie Cięcie nie będzie już przerywać odzyskiwania równowagi po szybkim ataku wręcz, więc gracze nie będą już mogli wyprowadzić dodatkowego ataku wręcz przed ponownym użyciem Szybkiego Cięcia. Poza tym, czas działania Smoczego Miecza często wydawał się tak długi, że często ta superzdolność wydawała się zbyt trudna do skontrowania.
Lúcio
Potencjometr
Zmniejszono premię do szybkości ruchu o 30% (wcześniej zdolność ta przyśpieszała o 100%, a teraz o 70%).
Komentarz twórców: Dzięki zwiększeniu szybkości Lúcia stał się on niemal obowiązkowy w każdym zestawieniu.
Wieprzu
Hak na Łańcuchu
Cel złapany na hak będzie wracał w miejsce, gdzie został nim trafiony, jeśli w momencie rozpoczęcia ściągania nie znajduje się w polu widzenia Wieprza.
Komentarz twórców: Ta zmiana oznacza, że cele złapane na hak rzadziej będą się prześlizgiwać wzdłuż ścian, co często kończyło się wylądowaniem w jakimś dziwnym miejscu po ściągnięciu.
Żołnierz-76
Ciężki Karabin Pulsacyjny
Teraz rozrzut pocisków będzie wzrastał dużo szybciej podczas ostrzału ogniem ciągłym.
Znacznie przyśpieszono zmniejszanie rozrzutu pocisków po przerwaniu ostrzału.
Komentarz twórców: Te zmiany spowodują, że strzelanie krótkimi seriami będzie ułatwiało celne ataki. Zwiększy się też skuteczność Żołnierza-76 na większy dystans.
Zenyatta
Kula Rozdarcia
Teraz cel trafiony Kulą Rozdarcia będzie otrzymywał obrażenia wzmocnione o 30% zamiast 50%.
Kula Zniszczenia
Zwiększono obrażenia z 40 do 46 pkt.
Komentarz twórców: Od ostatniej aktualizacji Zenyatta sprawia o wiele lepsze wrażenie, jednak wysoka efektywność Kuli Rozdarcia sprawiła, że bohater ten stał się niemal niezbędny w drużynie. Wprowadzone zmiany nieco ją zmniejszają, za to zwiększyliśmy potencjalne obrażenia tej zdolności. Ostatecznie po wprowadzeniu zmian powinien zadawać mniej więcej tyle samo obrażeń.
ZMIANY BALANSU MAP
Posterunek: Gibraltar
Usunięto pierwszy punkt kontrolny na mapie Posterunek: Gibraltar.
Komentarz twórców: Zmiany balansu wprowadzone w poprzednich aktualizacjach spowodowały, że dodatkowy punkt kontrolny na mapie Posterunek: Gibraltar nie jest już potrzebny.
USPRAWNIENIA W INTERFEJSIE UŻYTKOWNIKA
Ogólne
Dodano nową opcję „Paski zdrowia sojuszników” (Opcje > Sterowanie).
Dodano menu kontekstowe na ekranie wyboru bohatera, dzięki czemu można zgłaszać innych graczy lub tworzyć ekipy z innymi graczami.
Teraz interfejs użytkownika zmienia kolor na fioletowy podczas oczekiwania w kolejce w Rywalizacji.
Wprowadzono kilka drobnych zmian czcionek w interfejsie użytkownika w trybie obserwatora.
POPRAWKI BŁĘDÓW
Ogólne
Naprawiono błąd, który pozwalał, aby wskaźnik udziału w zabójstwach wynosił ponad 100%.
Naprawiono błąd w ustawieniach gier dowolnych, który nie pozwalał, aby modyfikator czasu odnowienia wpływał na zdolności Any.
Naprawiono błąd, który powodował wyświetlanie nieprawidłowej liczby punktów doświadczenia po ukończeniu gry dowolnej.
Naprawiono błąd, który powodował, że bohaterowie ginęli podczas pierwszego pojawienia się w punkcie startowym, jeżeli użyto jednocześnie modyfikatorów zdrowia i obrażeń.
SI
Naprawiono błąd, który mógł powodować, że Bastion sterowany przez SI zacinał się i nieustannie leczył się w miejscu odrodzenia.
Naprawiono błąd, który uniemożliwiał Torbjörnowi stawianie wieżyczki w prawidłowych miejscach.
Bohaterowie
Teraz, kiedy Ana strzela do barier, osłon oraz pancerzy, są już odtwarzane prawidłowe efekty dźwiękowe.
Teraz luneta Any będzie prawidłowo wyświetlać wszystkie niestandardowe celowniki.
D.Va nie informuje już o stanie ładowania Samozniszczenia, kiedy trwa ładowanie superzdolności Wezwanie Mecha.
Dopalacze D.Vy nie będą już automatycznie przerywane po ich aktywacji w czasie używania ataku podstawowego.
Stan naładowania superzdolności D.Vy nie będzie już spadał do 0%, jeśli D.Va zginie od upadku podczas pilotowania mecha.
Teraz, kiedy Hanzo korzysta ze skórek Okami i Samotny Wilk, będzie poprawnie odtwarzana kwestia do odblokowania „Duchowy smok”.
Naprawiono różne błędy emotek i prezentacji zagrań Złomiarza.
Naprawiono błąd, który uniemożliwiał Złomiarzowi uzupełnianie amunicji po wskrzeszeniu.
Naprawiono błąd, który powodował, że Ściana Lodu Mei przesuwała ją na bok, kiedy bohaterka postawiła ją pod swoimi stopami.
Naprawiono błąd, który nie pozwalał na zniszczenie Ściany Lodu Mei przez przemieszczający się ładunek.
Naprawiono błąd, który uniemożliwiał pojawianie się Ściany Lodu Mei we wskazanym miejscu.
Naprawiono błąd, który pozwalał Żniwiarzowi na uzyskanie dostępu do niezamierzonych przez projektantów miejsc za pomocą zdolności Krok w Cień.
Naprawiono błąd, który powodował, że osłona Reinhardta drżała podczas obracania się z perspektywy trzeciej osoby.
Naprawiono błąd, który uniemożliwiał prawidłowe wyświetlanie łańcucha Wieprza w niektórych sytuacjach.
Naprawiono błąd, który powodował, że łańcuch Wieprza pozostawał rozciągnięty, jeśli jego cel opuścił mecz przez rozłączenie.
Naprawiono kilka błędów emotek i prezentacji zagrań Symmetry.
Szal skórki Odrzutowej Smugi nie jest już sztywny w prezentacji „Gotowi do startu”.
Naprawiono błąd, który uniemożliwiał rozpoczęcie dogrywki, kiedy Zenyatta korzystał ze zdolności Transendencja.
Nazwy skórek Smugi Sprinterki i Lekkoatletki są już wyświetlane prawidłowo.
Zdolności i ataki Any aktywują już funkcję wibracji kontrolera.
Naprawiono błąd, który uniemożliwiał renderowanie łusek pocisków w prezentacji „Grad Kul” Bastiona.
Alternatywny tryb ataku Rozjemcy McCree aktywuje już funkcję wibracji kontrolera dla wszystkich sześciu strzałów.
Mapy
Naprawiono błąd, który sprawiał, że Genji i Hanzo nie mogli prawidłowo wspinać się na jedną ze skrzyń na mapie Posterunek: Gibraltar.
Naprawiono kilka błędów, które umożliwiały Żniwiarzowi dotarcie w niezamierzone miejsca na mapie Posterunek: Gibraltar.
Interfejs użytkownika
- Komunikaty o graczach opuszczających mecz w Rywalizacji nie będą już się nakładały na elementy interfejsu na górze ekranu.
Naprawiono błąd, który powodował wyskakiwanie sztandaru na zakończenie sezonu podczas meczu.
Naprawiono błąd, który nie pozwalał na alfabetyczne sortowanie listy bohaterów w ustawieniach gry dowolnej.
Opcja obserwatora będzie teraz niedostępna (a przycisk nieaktywny), kiedy wszystkie miejsca dla obserwatorów w poczekalni gry dowolnej zostaną zapełnione.
Naprawiono błąd, który powodował, że statystyki wyświetlane w grze wychodziły poza ekran, gdy gra działała z proporcjami obrazu 16:10.
Naprawiono błąd, który uniemożliwiał funkcjonowanie komunikatów o jakości połączenia.
Naprawiono błąd w menu głównym, który powodował, że tło na mapie Hollywood jest jaśniejsze niż zamierzone.
Naprawiono błąd na stronie informacji o bohaterze, który czasami powodował, że część danych wychodziła poza ekran.
Overwatch zawładnął sercami graczy i wygląda na to, że pozostanie w nich na długo. Blizzard na pewno nie pozwoli nam o nim szybko zapomnieć.
Komentarze
About the Author
Gdyby miał się porównać do postaci ze świata filmu to byłby to Gruby Gnój z Austina Powersa. Twierdzi, że jego ulubionym gatunkiem filmowym jest dramat psychologiczny, ale ogląda przynajmniej jeden słaby horror z lat 80tych dziennie. Maniak serii Souls. Przed śmiercią chciały zagrać w każdą grę, jaka wyszła.
PONIŻEJ WYHACZYSZ NAJNOWSZE ARTYKUŁY Z KATEGORII
Among Us – kiedy nowa mapa The Airship trafi do gry?
~ Jacek Lisiecki | 1 lutego 2021
Informacje o nadchodzącej do Among Us nowej mapie o nazwie The Airship już od blisko dwóch miesięcy obiegają Internet, a jej produkcja trwa przynajmniej od września minionego roku. Jeżeli zastanawiacie się kiedy deweloperzy ze studia InnerSloth w końcu pozwolą nam pobiegać po pokładzie tytułowego sterowca, to w tym artykule przygotowaliśmy dla Was zbiór najważniejszych i […]
Biomutant z datą premiery i trzema różnymi edycjami gry
~ Dorota Żak | 27 stycznia 2021
Ogłoszony w 2017 roku Biomutant, klimatyczny postapokaliptyczny RPG, od początku zapowiadał się ciekawie. Przyszło nam jednak chwilę poczekać na datę premiery, która została właśnie ogłoszona. Biomutant określany jest mianem RPG-a, którego akcja rozgrywa się w postapokaliptycznym świecie, zamieszkanym przez przypominające ludzi zwierzęta i roboty. Choć twórcy gry zwracają na baśniowy aspekt opowieści, nie jest to […]
Celeste Classic otrzymuje sequel stworzony w 3 dni
~ Dorota Żak | 26 stycznia 2021
Czy w trzy dni da się stworzyć sympatyczną grę? Jak najbardziej. Wystarczy wziąć przykład z Matt Makes Games, który właśnie w takim czasie stworzył Celeste 2: Lani’s Trek. Z okazji wypadającej w tym roku trzeciej rocznicy wydania gry Celeste jej twórcy postanowili zaskoczyć graczy miłym prezentem. Chociaż podobno sami kiedyś oświadczyli, że tytuł z 2018 […]